در دیدار با فعالان فرهنگی و رسانه ای یزد عنوان شد؛

علت کمرنگ شدن یامین پور در فضای مجازی

معاون وزیر ورزش و جوانان در جمع فعالان فرهنگی و رسانه ای یزد دلیل کناره گیری خود از فضای مجازی را اعلام کرد.
تصویر علت کمرنگ شدن یامین پور در فضای مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، وحید یامین پور معاون وزیر ورزش و جوانان در جمع فعالین فرهنگی و رسانه ای استان یزد با بیان اینکه خوشحالم که در یزد برای رویدادهای فرهنگی وقت گذاشته شده و هزینه می شود گفت: باید این مدل از کار فرهنگی را به عنوان الگو به دیگر استان ها معرفی کرد.

وی افزود: از سال ۸۸ به بعد فعالیت وسیعی در فضای مجازی و دیداری صورت گرفته و حدود دوازده سال است که با فاصله بسیاری فعالیت جوانان انقلابی متمرکز در فضاهای مجازی و حوزه های دیداری شده و فعالیت های عمیق تر فکری، فرهنگی هنری تحت الشعاع این فضا قرار گرفته است.

یامین پور تصریح کرد: البته که حضور در این فضا نیاز است اما امروز رسانه زدگی به کنشهای تعمقی هم رسوخ کرده و دوره های مطالعاتی را بسیار کاهش داده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان دلیل کناره گیری خود از فضای مجازی را احساس خطر در حوزه مطالعه عنوان و ابراز داشت: بر همین اساس فعالیتم را روی حوزه نگارش معطوف کردم چرا که معتقدم کتاب به معنای ادبیات و مطالعه فکری می تواند ساحت روح، عقل و جان را سیراب کند و در حقیقت کتاب ارتزاق کننده در حوزه فکر ‌ و فرهنگ است.

یامین پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که به لحاظ پدیدار شناسی ارتباط زیاد با فضای مجازی در درازمدت آسیب های جدی روحی و روانی ایجاد می کند و افراد پس از چند سال حضور در این فضا به افرادی بی مصرف تبدیل می شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه فضای مجازی قدرت درک و فهم را از افراد گرفته و حتی حوصله مطالعه چند خط مطلب را از آنان سلب کرده و دقیقا بنده برای فرار از این فضا به کتاب پناه بردم.

وی؛ زمینه فضای مجازی را اطلاع رسانی و سرگرمی دانست و گفت: هنر امپریالیسم جلوه دادن زیبایی ها به صورت نازیبا ‌و نازیبایی ها به شکل زیبایی است بنابراین نباید از این فضا توقع زمینه تربیتی داشت و تنها هنر و ادبیات هستند که زمینه تربیتی دارند و این امر نیز از طریق مطالبه کتاب محقق می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان؛ ارزان ترین و در دسترس ترین هنر را ادبیات عنوان کرد و ابراز داشت: اوج ادبیات نیز ادبیات داستانی است.

یامین پور خاطر نشان کرد: فرهنگ چیزی است که تکرار پذیر باشد پس برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی به طور مثال باید کودکان را به گونه ای تربیت کرد که بداند کتاب خواندن فرای تحصیل است و یا خانواده به این درک برسد که کتاب جزو سبد معیشتی است که البته این فرهنگ سازی همت جهادی می طلبد.

این فعال رسانه ای اذعان داشت: باید از اقتدار حاکمیتی در جریان سازی محصولات فرهنگی استفاده کنیم که متاسفانه در حاضر چنین نیست و اگر در تبلیغات و ترویج کتاب و کتابخوانی چنین عمل می کردیم وضع ما به مراتب بهتر از این ها بود چرا که عادت به مطالعه از دل مطالعه بیرون می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش سیاست زدگی را از دیگر آسیب ها در حوزه فرهنگ بیان کرد و ابراز داشت: متاسفانه کتاب روی جلد رسانه های ما جایی ندارد و برای افزایش سرانه مطالعه نیازمند کار تشکیلاتی با محوریت مردم دارد.

یامین پور در بخش پایانی در خصوص وظایف معاونت امور جوانان وزاتخاته متبوعش اظهار داشت: کار ما کار ستادی است یعنی رصد و گزارش وضعیت جوانان و ارائه آن به مسئولان برای تصمیم سازی جهت حل مسائل جوانان است.

گفتنی است؛ در این جلسه فعالان فرهنگی استان به بیان دغدغه های خود پرداختند.

حیران_استان یزد

377968