عضو کمیسیون امنیت ملی:

روسیه و ایران شرکای راهبردی قدرتمند، در شرق دنیا هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روسیه و جمهوری اسلامی ایران شرکای راهبردی و قدرت های قوی و تاثیرگذاری در شرق دنیا هستند.
تصویر روسیه و ایران شرکای راهبردی قدرتمند، در شرق دنیا هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، یعقوب رضازاده تاکید کرد: تحریم های ظالمانه اقتصادی از سوی غرب موجب شد رویکرد کشورمان برای توسعه مراودات تجاری به سمت شرق تغییر کند و خوشبختانه با توجه به نقاط مشترک فرهنگی کشورهای این حوزه امکان بهره برداری مطلوب از این فرصت ها موجود است.

وی افزود: در ادامه قرارداد راهبردی 25ساله با چین، ما مذاکرات خوب و مهمی را با روسیه نیز پیش بردیم و با توجه به اینکه روسیه و جمهوری اسلامی ایران شرکای راهبردی و قدرت‌های قوی و تاثیرگذاری در شرق دنیا هستند می توان با این رویکرد تا حد زیادی از غرب و اقتصاد این کشورها مستقل شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبادل با ارزهای داخلی و حذف دلار و یورو از تبادلات بین ایران و روسیه و سایر کشورهای همسایه و توسعه اقتصاد کشاورزی می تواند بخشی از برنامه های راهبردی ایران و همسایگان باشد و وزارت خارجه با این رویکرد می تواند وابستگی تجارت خارجی به دلار را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: توافقات امنیتی و دفاعی با توجه به نزدیکی جغرافیایی ایران و روسیه در جهت حفظ امنیت دریای خزر و منابع غنی انرژی این دریا و همچنین انتقال تجربیات در این حوزه نیز می تواند در چارچوب سند راهبردی ایران و روسیه دنبال شود.

377834