وکیل تابعیت در مشهد

از مهم‌ترین موضوعاتی که دولت در بحث تابعیت به آن پرداخته است، جداسازی افراد دارای تابعیت از افرادی است که تابعیتی را دارا نیستند و به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند. بنابراین بارزترین مظهر در جداسازی جغرافیایی اشخاص در کشور تابعیت آن‌ها است.
تصویر وکیل تابعیت در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، با ارتباطی آسان با وکیل تابعیت در مشهد می‌توانید در کمترین زمان اقدامات لازم جهت اخذ تابعیت در ایران و یا در دیگر کشورها را به وکیل سعیده فرهادی نژاد بسپارید و از مزایای تابعیت بهره‌مند شوید. در ادامه مطلب پاسخگوی برخی از سؤالات شما خواهیم بود.

تابعیت چیست؟
شرایط اخذ تابعیت در ایران کدام است؟
چه افرادی می‌توانند تابعیت ایران را دارا باشند؟
حق تابعیت در قانون اساسی ایران:
به کدام وکیل تابعیت در مشهد جهت اخذ اقامت مراجعه کنید؟

تابعیت چیست؟

تابعیت یا همان ملیت یکی از مفاهیم اعتباری است که بر اساس آن شخص حقیقی یا حقوقی به نظام سیاسی دولتی ازنظر حقوقی و یا معنوی وابستگی پیداکرده و از طرف دولت آن کشور مانند شهروندان دیگر موردحمایت قرار می‌گیرد.

کشورها با توجه به قوانین وضع‌شده، امکان تابعیت را برای افراد تعیین می‌کنند. به اشخاصی که موفق به گرفتن تابعیت یک کشور می‌شوند تبعه آن کشور گویند و شخص از لحظه‌ای که تبعه یک کشور می‌شود می‌تواند از تمام حق و حقوقاتی که آن کشور برای شهروندان خود در نظر گرفته است بدون هیچ‌گونه ممنوعیت و مشکلی برخوردار شود.

کشورمان ایران نیز مانند دیگر کشورها برای اعطا تابعیت و اقامت به شهروندان دیگر کشورها قوانینی مطابق با نظام جمهوری اسلامی وضع نموده است که می‌توان این اصول را در قانون مدنی و در نظام‌نامه تابعیت و یا از طریق سازمان امور خارجه موردمطالعه قرار داد.

شرایط اخذ تابعیت در ایران کدام است؟

با استناد به ماده 979 قانون مدنی افرادی می‌توانند تابعیت ایرانی را اخذ نمایند که دارای شرایط زیر باشند.

به سن 18 سال تمام رسیده باشند.

پنج سال اعم از متوالی و یا متناوب به‌صورت قانونی در ایران ساکن بوده باشند.

فراری از خدمت نظام نباشند.

در هیچ مملکتی به جنحه مهم یا جنایت غیرسیاسی محکوم نشده باشند.

قابل‌توجه است در ماده 980 قانون مدنی آمده است: افرادی که به امور عام‌المنفعه ایران خدماتی رسانده باشند مانند: پزشکان، دانشمندان و متخصصان و یا افرادی که دارای همسر ایرانی هستند و دارای فرزند باشند و یا اشخاصی که دارای تحصیلات عالی هستند در صورت صلاحدید دولت بدون در نظر گرفتن شرط اقامت، با تصویب هیئت وزیران به تابعیت ایران درمی‌آیند.

در صورت وجود شرایط فوق، افرادی که به دنبال تابعیت در ایران هستند، می‌توانند با ارتباط با وکیل تابعیت در مشهد در اولین گام، از شرایط و راهکارهای مناسب جهت دریافت تابعیت در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه اطلاع پیدا کنند و کارهای تابعیت خود را با خیالی آسوده از نتیجه آن، به وکیل سعیده فرهادی نژاد بسپارند و در غیر این صورت به اداره تابعیت وزارت امور خارجه در مرکز و یا به دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استاندارهای سراسر کشور مراجعه و مدارک موردنیاز را تسلیم نمایند.

چه افرادی می‌توانند تابعیت ایران را دارا باشند؟

فرزندانی که پدرشان ایرانی هستند می‌توانند تابعیت ایران را داشته باشند چه در ایران متولدشده باشند و چه در کشوری دیگر متولدشده باشند. (مشروط به مشروع بودن نسب کودک)

اشخاصی که محل تولدشان ایران باشد ولی پدر و مادر آن‌ها معلوم نباشد و مجهول‌الهویه باشند (در صورت آشکار شدن نسب نامشروع این کودکان تابعیت آن‌ها لغو می‌شود.)

افرادی که در ایران از پدر و مادر خارجی متولد شوند و درصورتی‌که یکی از والدین در ایران متولدشده باشد. (فرزندان متولدشده از نمایندگان سیاسی و کنسول خارجه شامل این بند نمی‌شود.)

فرزندان صغیری که پدرشان تبعه کشور دیگری هستند. درصورتی‌که پدر به تابعیت ایران در آمده باشد، فرزند زیر سن 18 سال به تبعه پدر تغییر تابعیت می‌دهد، بالای سن 18 سال تحت تابعیت پدر قرار نمی‌گیرند و می‌توانند ظرف یک سال اظهاریه کتبی خود را به وزارت امور خارجه داده و به‌ضمیمه این اظهاریه، قبول دولت سابق متبوع پدر مبنی بر اینکه او را تبعه خود خواهد دانست، قرار دهد تا به دنبال این تغییر در تابعیت، مشکلی در تابعیت در ایران نیز پیش نیاید. با توجه به پیچیدگی‌های قوانین و گستردگی آن‌ها، بهترین گزینه ارتباط با وکیل تابعیت در مشهد است تا بهترین راهکار و کوتاه‌ترین مسیر را دریافت نمایید. وکیل سعیده فرهادی نژاد با تخصص و سابقه‌ای طولانی در این حوزه می‌تواند راهنمایی بسیار دلسوز و متعهد برای استفاده از مزایای تابعیت در ایران و یا دیگر کشورها باشد.

حق تابعیت در قانون اساسی ایران

تابعیت یکی از حقوق تعریف‌شده در قانون همه نظام‌های حقوقی است که موجب برخورداری اشخاص از حقوق و مزایای فردی و اجتماعی می‌شود. در ماده 41 قانون اساسی آمده است: «تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی است و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست خود او یا درصورتی‌که به تابعیت کشور دیگری درآید.»

و به استناد به ماده 47: «حق مسلم هر فرد ایرانی است که از مزایای تابعیت ایران بهره‌مند شود و کسی نمی‌تواند مانع استیفای این حق شود.» و در ماده 50 قانون اساسی تأکید نموده است: «اتباع ایرانی در هر نقطه از جهان حق‌دارند از خدمات و حمایت‌های حقوقی، کنسولی و سیاسی دولت ایران بهره‌مند شوند.»

قانون‌گذاران بسیار تلاش نموده‌اند تا بهترین بستر قانونی برای اعطای تابعیت به اشخاص را فراهم آورند. وکلای متخصص با علم به قوانین و تجربه و تعهد خود در این راه بهترین مشاوران جهت دریافت تابعیت در ایران و یا دیگر کشورها هستند.

به کدام وکیل تابعیت در مشهد جهت اخذ اقامت مراجعه کنید؟

با نگاهی به آمار و ارقام مهاجرت‌ها درمی‌یابیم بسیاری از افراد به دلایلی نظیر تحریم‌های بین‌المللی یا به دنبال رفاه و ادامه تحصیلات و یا تجربه زندگی جدید، به فکر اخذ تابعیت در کشورهای دیگر افتاده‌اند و عدم آگاهی از قوانین آن‌ها را با چالش‌های بسیاری مواجه ساخته است. وکیل تابعیت در مشهد بستری را فراهم نموده است تا افراد بتوانند با مراجعه به این موسسه بهترین راهکار را جهت اخذ تابعیت دیگر کشورها در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند. اگر به دنبال وکیلی مجرب و متخصص در این حوزه هستید می‌توانید با تماس تلفنی و یا به‌صورت آنلاین از طریق سایت با وکیل سعیده فرهادی نژاد ارتباط برقرار نمایید و این پروسه تخصصی را به وکلای متخصص بسپارید.

و نتیجه نهایی این‌که ...

اگر از آن دسته از افراد هستید که به دنبال اخذ تابعیت در ایران می‌باشید و به این نتیجه رسیده‌اید که کمک گرفتن از افراد متخصص می‌تواند شمارا از تنش‌ها و چالش‌های این مسیر دور نگه دارد ما بهترین و حاذق‌ترین وکلا را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید درزمانی کوتاه و مدیریت در هزینه‌ها، در جوار بارگاه امام رضا خود و خانواده‌تان در آرامش و امنیت از مزایای اخذ تابعیت نهایت استفاده را ببرید.

377682