باقری:

اعضای کمیسیون بر اولویت رسیدگی به رفع تحریم‌ها تاکید داشتند

باقرى مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: کشورهاى شرکت کننده در کمیسیون مشترک بر اولویت رسیدگى به رفع تحریم و تضمین و راستى آزمایى تاکید داشتند.
تصویر اعضای کمیسیون بر اولویت رسیدگی به رفع تحریم‌ها تاکید داشتند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان پس از برگزاری نشست شب گذشته در وین گفت: نشست کمیسیون مشترک در آغاز دور هشتم گفتگوهای وین برگزار شد.

وی افزود: در این نشست طرف‌های مختلف از جمله هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام بر موفقیت‌آمیز بودن دور قبلی گفتگوها تأکید داشتند و اذعان کردند که پیشرفت‌های خوبی در دور قبلی گفتگوها حاصل شده و در واقع چارچوب مناسبی برای پیشبرد گفتگوها فراهم شده است.

باقری گفت: نکته مهم در این نشست کمیسیون مشترک برجام این بود که نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست بر اهمیت و اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و همچنین موضوع راستی‌آزمایی و تضمین در دور هشتم گفتگوهای وین تأکید داشتند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: بر همین اساس قرار شد که از صبح فردا گفتگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و نیز تأکید بر بررسی پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دو موضوع مهم راستی‌آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی در نشست کارگروه‌های مشترک میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

377635