محرومیت اجتماعی برای آنهایی که جان‌مان را به خطر انداخته‌اند

خود کرونا وقتی به مترو می‌آید، ماسک می‌زند که درگیر آلودگی‌های دیگر نشود، نمی‌دانم شما حماقت را از کدام دکان خریده‌اید که به همین راحتی بدون ماسک به جامعه می‌آیید.
تصویر محرومیت اجتماعی برای آنهایی که جان‌مان را به خطر انداخته‌اند

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی داننده روزنامه‌نگار نوشت: سه جوان بدون اینکه ماسک به صورت داشته باشند، کارت زدند و وارد مترو شدند. مامور گیت هم آنها را دید اما هیچ نگفت. آنها تنها بی‌ماسک‌های مترو نبودند و در هر ایستگاه تقریبا یک یا دو مسافر اینگونه سوار یا پیاده می‌شدند.

اول دوست دارم از این افراد که با خیال راحت و بدون ماسک وارد مترو می‌شوند، بپرسم که شما چه واکسنی زدید که اینقدر راحت دل به دریای یکی از آلوده‌ترین نقاط می‌زنید؟ مترو قبل از کرونا منبع هزار بیماری بود چه برسد که حالا کرونا هم هست و جولان می‌دهد.

خود کرونا وقتی به مترو می‌آید، ماسک می‌زند که درگیر آلودگی‌های دیگر نشود، نمی‌دانم شما حماقت را از کدام دکان خریده‌اید که به همین راحتی بدون ماسک به جامعه می‌آیید.

دوم باید به مسئولان محترم مترو تذکر داد که چرا هیچ برخوردی با این دسته آدم‌ها صورت نمی‌گیرد؟ مگر نه اینکه در ورودی ایستگاه‌ها زده شده که ورود افراد بدون ماسک به مترو ممنوع است؛ پس چرا این دسته از افراد وارد ایستگاه‌های مترو می‌شوند؟ اگر همین آدم‌ها بلیط نداشتند و از گیت رد می‌شدند، مامور شما زمین را به زمان می‌دوخت اما در موضوع سلامت مردم انگار نه انگار!

گویا شما هم مثل این افراد تصور کرده‌اید، کرونا به پایان رسیده است و می‌توان مثل روزهای ماضی زندگی کرد و از فضل لذت برد.

این همه بی مبالاتی از سوی مسئولان مترو قابل پذیرش نیست و امیدوارم هرچه زودتر فکری به حال آدم‌های بدون ماسک بکنند.

سوم هم می‌خواهم بدانم ستاد ملی کرونا دقیقا در این روزها چه می‌کند؟ اُمیکرون، پشت در ایستاده است اما انگار نه انگار. حمید سوری اپیدمیولوژیست و رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید:«فورانی که اپیدمی با واریانت امیکرون به دنبال خواهد داشت، نگران‌کننده است یعنی مثل آتشفشانی است که یک دفعه گدازه‌های آن دامن مردم و کشور را خواهد گرفت. اصلا نباید به شرایط موجود دلخوش کنیم و این شرایط بسیار شکننده است.» در عمل اما هیچ کاری نمی‌کنیم. نه سخت گیری، نه پیگیری و نه حتی تذکر.

مگر می‌شود اینقدر ساده انگارانه با یک پدیده اجتماعی برخورد کرد؟ ابتدایی‌ترین کار این است که دوباره زدن ماسک در کشور اجباری شود. از همین امروز خدمات به کسانی که واکسن نزده‎‌اند باید قطع شود. کسانی که سلامت جمعی آدم‌ها را به خطر می‌اندازند، نباید از خدمات اجتماعی استفاده کنند تا زمانی که حداقل یک دوز واکسن بزنند.

بله، اگر کرونا یک بیماری غیر قابل انتقال بود واکسن نزدن این افراد توجیه داشت اما حالا سهل‌انگاری و آسان گیری به کسانی که سلامت یک کشور را به خطر می‌اندازند، غیرقابل قبول است.

تا اُمیکرون همه گیر نشده است باید فکری کرد و گرنه که دوباره به نقطه اول باز می‌گردیم. یادمان نرود ما همچنان حدود 50 نفر کشته می‌دهیم و این نشانه خوبی نیست.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: عصرایران

377565