احوالپرسی تلویزیون با «رضا شفیعی‌جم»

حرف های شب گذشته (پنجشنبه ۲ دی) «رضا شفیعی‌جم» را در برنامه «احوالپرسی» بخوانید.
تصویر احوالپرسی تلویزیون با «رضا شفیعی‌جم»

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا شفیعی‌جم با ابراز نگرانی از کوچک بودن بازار کار در عرصه سینما و تلویزیون، گفت هیچ‌گاه دلش نیامده به نوجوانان علاقه‌مند به بازیگری، فیلمبرداری، گریم و ... بگوید عرصه حرفه‌ای هنری، جای خیلی تنگی دارد و بخت آن‌ها برای موفقیت خیلی کم است.

ابن بازیگر، درباره بازار کار در عرصه سینما و تلویزیون گفت: «من هم مثل همکارانم مکرر با این سوال از سمت نوجوانان مواجه می‌شوم که برای ورود به عرصه هنر و بازیگر شدن، فیلمبردار شدن، طراح گریم شدن و… چه کار باید بکنیم و من دلم نمی‌آید به آن‌ها بگویم عرصه حرفه‌ای هنری، جای خیلی تنگی دارد.»

شفیعی‌جم یادآور شد: «در حال حاضر واسطه‌ها و واسطه‌گری‌هایی در عالم هنر وجود دارند که این عرصه را از تعالی دور نگه می‌دارند. در نهایت، پول هم به دست می‌آید اما به چه قیمتی؟ چه میزان استعداد رشد یافته و چقدر سرمایه جدی انسانی، تحویل گرفته شده است؟ کشوری مثل ژاپن، صدها شبکه تلویزیونی دارد. این شبکه‌ها را چه کسی می‌گرداند، جز بچه‌های این کشور؟ آیا ما فرزندان خود را به گونه‌ای رشد داده‌ایم که بتوانند خلق کنند و خلاقیت را بروز دهند؟»

او با ابراز نگرانی ادامه داد: «اکنون چه نسبتی بین تقاضا و عرضه در عالم هنر برقرار است؟ از هزاران نوجوانی که دوست دارند بازیگر، فیلمبردار و … شوند، تنها چند نفر موفق می‌شوند چرا که ظرفیت به همین میزان کم است. اگر ما می‌خواهیم این سفره برای همه مردم پهن شود، چاره‌ای نیست جز این‌که امکانات سرمایه‌گذاری برای همه مردم را فراهم کنیم.»

برنامه «احوالپرسی» به تهیه‌کنندگی سیدجواد سیدمحسنی و کارگردانی ندا غفاری، هر پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

377227