زین الصالحین اعلام کرد؛

وضعیت جمعیت درکشور بحرانیست!

مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.
تصویر وضعیت جمعیت درکشور بحرانیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان تهران در دیدار با آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین با اشاره به اینکه جمعیت تهران در روز با شب متفاوت است اظهار کرد: از جمعیت فعلی استان تهران ۵۰.۳ درصد را آقایان و ۴۹.۷ درصد خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

زین الصالحین با بیان اینکه میزان افزایش جمعیت ۰.۴ درصد و نرخ رشد جمعیت طبق سرشماری سال ۹۵ میزان ۱.۷ درصد بوده است افزود: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.

وی بیان کرد: تعداد موالید در ۸ ماهه اول سال جاری در استان تهران ۱.۴ درصد کاهش و فوت ۱۸.۹ درصد افزایش داشته و در ازدواج ۱.۸ درصد کاهش و طلاق ۲.۲ درصد کاهش داشته شده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ کلی تغییراتی در حال شکل گرفتن است گفت: ۹۸ درصد کارت هوشمند در استان تهران و در ورامین ۹۴.۵ درصد تحویل مردم شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران افزود: ورامین ۲۸۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۱ درصد آن را آقایان و ۴۹ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و رشد ازدواج در آن ۲ درصد است اما مثبت نیست و هر خانواده ۲ بچه دارد و طی ۸ ماه اخیر در ورامین تعداد ولادت ۴ درصد کاهش و فوت ۱۲ درصد افزایش و ازدواج ۴ درصد افزایش و طلاق ۳ درصد افزایش داشته است.

زین الصالحین عنوان کرد: نام‌های فاطمه و رستا و نورا و همتا و نفس برای فرزندان دختر در ورامین و نام‌های امیرعباس و امیرعلی و شاهان و آریا در پسرها بیشترین فراوانی را داشته است.

منبع : ایسنا

377057