توصیه مقتدایی به وزیر امور خارجه درخصوص روابط با کشورهای همسایه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مکاتبه‌اش با حسین امیرعبداللهیان مبنی بر عملکرد فعالانه‌تر سفارت ایران در سوریه خبر داد.

تصویر توصیه مقتدایی به وزیر امور خارجه درخصوص روابط با کشورهای همسایه

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی،نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت دیپلماسی اقتصادی گفت: در دولت قبلی متاسفانه به دیپلماسی اقتصادی توجه لازم نشد و در دولت فعلی اراده وزارت امور خارجه در این امر دیده می‌شود و امیدواریم بتوانند در اسرع وقت موارد را عملیاتی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: سایر وزرا در برنامه‌های خود به دیپلماسی اقتصادی اشاره کرده بودند که بررسی‌های فعلی ما نشان می دهد که تا این لحظه صرفا یک وزارتخانه با مدنظر قرار دادن آن برنامه‌ها، درحال پیگیری موضوع است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص روابط با کشورهای دوست و همسایه اظهار کرد: در مورد بعضی کشورها مثل سوریه، باید اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد و تا این لحظه اقداماتی انجام شده ولی تا جایگاه مطلوب فاصله داریم. در همین خصوص مکاتبه‌ای را با وزیر امور خارجه داشته‌ام و امیدوارم بزودی شاهد اقدامات لازم باشیم.

مقتدایی در پایان تأکید کرد: سفارت ایران در سوریه با اهتمام بیشتری اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد و اخباری که اخیرا از سوریه واصل می شود نشان دهنده این است که سفارت ما حداقل در برخی بخشها نتوانسته آنطور که باید و شاید عمل نماید.

منبع : ایسنا

376811