توسعه استانداردهای ملی در صنعت نفت

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: یکی از مشکلات استفاده از ساخت داخل در صنعت نفت استاندارد ای. پی. آی است که به دلیل تحریم نمی‌توان دریافت کرد، کارهای خوبی انجام شده تا به جای این استاندارد، گواهی تطابق داده و استانداردهای ملی را توسعه دهیم.
تصویر توسعه استانداردهای ملی در صنعت نفت

به گزارش سایت خبری پرسون، سورنا ستاری امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش در شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه توسعه عسلویه یکی از مظلومیت‌های صنعت نفت است، اظهار کرد: در ۲۰ سال اخیر عسلویه از یک بیابان به تمدن صنعتی بزرگی در حاشیه دریا تبدیل شده و عظمت بزرگی است.

وی با بیان اینکه در عرصه پژوهش سرمایه گذاری‌های خوبی می‌شود، اما به همان اندازه نتوانسته‌ایم به تولید محصول برسیم، تاکید کرد: سالیان سال ساختار نفت این نبود که از تولید داخل استفاده کند و همین ساختار اجازه نمی‌دهد تولیدکننده داخلی محصول خود را عرضه کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ادامه داد: اکنون سومین تولید کننده گاز جهان هستیم و این مهم در شرایط تحریم اتفاق افتاده است.

ستاری با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور اظهار کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بهینه‌سازی مصرف وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه ایران مشکل نیروی انسانی ندارد، گفت: مشکل موجود این است که پل‌های ارتباطی به درستی شکل نگرفته است.

منبع: ایسنا

376429