لغزندگی معابر پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارندگی‌های اخیر در پایتخت و لغزندگی معابر توصیه‌ها و هشدارهایی را برای رانندگی در معابر لغزنده به شهروندان ارائه کرد.
تصویر لغزندگی معابر پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی همه خانی، با اشاره به بارش باران در اکثر نقاط پایتخت و بارش برف در برخی از مناطق شمالی تهران اظهارکرد:‌ با توجه به پیش‌بینی هواشناسی این بارش‌ها تا بامداد یکشنبه ادامه خواهد داشت و از این رو لازم است که رانندگان یکسری موارد را مورد توجه قرار دهند که مهم‌ترین آن پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری درون شهری است.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها در برخی از مناطق شمالی تهران خود را به شکل برف نشان داده، گفت:‌ لازم است رانندگان قبل از حرکت با وسیله نقلیه حتما وضعیت فنی خودروی خود را چک کرده و در حین تردد با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. اطمینان از سالم بودن برف پاکن، لاستیک و بخاری خودرو و همچنین چراغ های وسیله نقلیه امری ضروری است. در شرایط بازندگی سالم بودن نور بالا و مه شکن خودرو نیز اهمیتی مضاعف دارد.

همه خانی از رانندگان و به خصوص رانندگان خودروهایی که در معابر شمالی شهر تردد دارند خواست که حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. همچنین لازم است تمامی رانندگان در حین تردد حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل حفظ کرده و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

همه‌خانی با بیان اینکه احتمال لغزندگی معابر در ساعات پایانی شب و بامداد یکشنبه نیز وجود دارد، از رانندگان خواست که با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

منبع: ایسنا

376030