نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین؛

در دور هفتم مذاکرات به مبنای مشترکی رسیدیم

هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در صفحه کاربری خود توضیحاتی درخصوص سه محورهای اصلی دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و وقفه ایجاد شده در جلسات آن ارائه کرد.
تصویر در دور هفتم مذاکرات به مبنای مشترکی رسیدیم

به گزارش سایت خبری پرسون، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در صفحه توییترش با ارائه توضیحاتی درباره دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین نوشت: دور هفتم منطق و هدف مخصوص به خود را در سه مرحله داشت: 1. وارد کردن هیات جدید مذاکره کننده ایران در مذاکراتی ادامه دار و نسبتا کامل از نظر رویه امور؛ 2. مذاکره درباره ایده‌های جدید بالقوه دولت جدید[ایران]؛ 3. بررسی این که آیا هر یک از هیات‌های مذاکره کننده دیگر مایلند این ایده‌ها در متن اصلی، _مبنای پذیرفته شده برای نتیجه نهایی مذاکرات وین_ بگنجانند یا نه.

مورا ادامه داد: دور ۷.۵ (اشاره به وقفه ایجاد شده در جلسات کمیسیون مشترک برجام در این دور از مذاکرات) درباره وظیفه سوم، سخت‌ترین مورد از وظایف یاد شده بود.

این مقام اتحادیه اروپا افزود: دور هفتم در غیر این صورت، ناقص می ماند. حالا ما مبنایی مشترک داریم که فصل لغو تحریم‌های آن در منطق درونی‌اش کمی متفاوت است اما با این حال، مشکل خاصی نیست.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اخیرا در گفت و گو با شبکه المیادین درباره دور هفتم مذاکرات گفته بود: در دور هفتم مذاکرات رویکرد خود نسبت به پیش نویس های شش دور گذشته را مطرح کردیم. مساله مهم این بود که طرف دیگر مذاکرات با رویکرد ما به عنوان پایه و اساس دور جدید مذاکرات موافقت نمی‌کرد.

باقری تاکید کرد: مجموعه۱+۴ بعد از یک هفته مذاکرات فشرده با رویکرد ایران که در پیش نویس مطرح کردیم، موافقت کرد. اکنون دو پیش نویس جدید داریم؛ یکی درخصوص برداشت تحریم ها و دومی درخصوص اقدامات هسته ای. این دو پیش نویس اساس مذاکرات در دور جدید خواهند بود.

منبع : ایسنا

376015