رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد:

۹۵ هزار دانش‌آموز در اولین دوره جشنواره هنر قرآنی دانش شرکت کردند/ اختتامیه در ایام الله دهه فجر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد تعداد شرکت کنندگان در جشنواره هنر قرآنی دانش را ۹۵ هزار دانش آموز عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد با توجه به عدم برگزاری حضوری مسابقات و اجرای جشنواره در فضای مجازی در ثبت نام اولیه شرکت کرده و رفته به رفته در مراحل مختلف به ۳هزار نفر در مرحله استانی رسیدند.
تصویر ۹۵ هزار دانش‌آموز در اولین دوره جشنواره هنر قرآنی دانش شرکت کردند/ اختتامیه در ایام الله دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره هنر قرآنی دانش به همت حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ گفت: این جشنواره پس از برنامه ریزی و تمهید مقدمات لازم در چهار محور آوایی، ادبی، هنری و محتوای الکترونیک و در ۱۶رشته با استقبال خوب دانش‌آموزان آغاز شد.

وی شناسایی استعدادهای دانش آموزان، هدایت و شکوفایی استعداد آنان را از مهمترین هدف برگزاری این جشنواره قرآنی برشمرد و ابراز داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره نخبه قرآنی شهید حاج حسن دانش و همچنین انگیزه بخشی به دانش آموزان و خانواده های آنان برای حرکت به سمت و سوی هنر قرآنی از دیگر اهداف به شمار می رفت.

غفاریان در ادامه به تشریح شرایط برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: علی رغم اینکه در وضعیت نرمال، تبلیغات و برگزاری مسابقات باید در فضای حقیقی انجام می گرفت اما به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور بستر فعالیت و تبلیغات فضای مجازی شد که این جشنواره در شرایط سخت کرونایی در سطوح مدارس، نواحی، مناطق و شهرستان و در تابستان امسال نیز مرحله استانی در رشته های مختلف برگزار گردید.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را ۹۵ هزار دانش آموز عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد با توجه به عدم برگزاری حضوری مسابقات و اجرای جشنواره در فضای مجازی در ثبت نام اولیه شرکت کرده و رفته به رفته در مراحل مختلف به ۳هزار نفر در مرحله استانی رسیدند.

غفاریان در خصوص زمان برگزاری مرحله فینال مسابقات هم ابراز داشت: علی رغم اینکه قرار بود فینال مسابقات در تیرماه برگزار شود اما به دلیل حساسیت بالای فینال و فضای شور و نشاطی که برگزاری حضوری می تواند در بین دانش‌آموزان ایجاد کند تصمیم گرفتیم زمان مسابقات نهایی را تا آرام گرفتن کرونا در کشور به تعویق بیاندازیم که اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر انجام خواهد گرفت.

وی با قدردانی از حمایت های خوب سازمان فرهنگی، احتماعی، ورزشی شهرداری یزد در زمینه های مادی و معنوی جشنواره ابراز داشت: از همه همکاران عزیزم در مدارس، مناطق و شهرستان ها که همه هم و غم خود را برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد عظیم دانش آموزشی مبذول داشته و در تشویق و ترغیب دانش آموزان و همچنین داوری آثار نقش بسزایی داشتند به ویژه معاونت محترم پرورشی و فرهنگی جناب ملانوری و‌همکاران این حوزه، همکاران حوزه قرآن عترت و نماز، و همکاران اداره فرهنگی، هنری و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قدر دانی میکنم.

گفتنی است اولین جشنواره هنری قرآنی دانش از ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرده و با برگزاری مراسم اختتامیه در بهمن ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

حیران_استان یزد

375601