بررسی صورت های مالی شرکت بیمه تعاون

بیمه تعاون عملکرد شش ماهه خود را منتشر کرده و نشان داده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد 63 درصدی در تولید حق بیمه رشد داشته که در نهایت با توجه به افزایش هزینه‌های تحمیل شده بر اساس تورم اقتصادی، سود عملیاتی شرکت رشد 15 درصدی نصیب شرکت کرده‌است.
تصویر بررسی صورت های مالی شرکت بیمه تعاون

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی صورت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش ریسک شرکت، نسبت های مالی شرکت و پرتفوی شرکت نیز در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت

در پایان شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1400 ، نسبت خسارت امسال 64 درصد بوده است. این در حالی است که در سال گذشته نسبت خسارت شرکت حدود 68 درصد بوده و در سال جاری شاهد بهبود در نسبت خسارت شرکت بودیم. در حقیقت، بیمه تعاون در سال گذشته در شش ماهه ابتدای سال دو هزار و 268 میلیارد ریال و در پایان سال حدود 5 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخته بود اما در شش ماهه نخست امسال حدود 3 هزار و 703 میلیارد ریال حق بیمه فروخته است که 63 درصد نسبت به شش ماهه ابتدای سال گذشته رشد داشته و طی شش ماهه ابتدای امسال 62 درصد از عملکرد یکساله ، پارسال را عملیاتی کرد. سود عملیاتی شرکت که در واقع به عملیات بیمه گری شرکت مرتبط است با رشدی 15 درصدی از 329 میلیارد ریالی طی شش ماه به رقم 378 میلیارد ریال رسید. بیمه تعاون در شش ماهه نخست امسال دارای 645 میلیارد ریال سود انباشته داشته که نسبت به رقم 574 میلیارد ریالی پایان سال قبل رشدی 12 درصد را طی شش ماه تجربه کرده است.

نسبت های مالی

حقوق مالکانه شرکت بیمه تعاون حدود دو هزار و 312 میلیارد ریال بوده که نسبت به بدهی 10 هزار میلیارد ریالی نشان می دهد که نسبت مالکانه شرکت حدود 25 درصد است و گویای ان است که شرکت از علاوه بر نگه داشتن سهم سهامداران در حد معقول از اهرم های مالی شرکت برای برای افزایش سودآوری خود بهره بوده است. از طرف دیگر هزینه مالی در صورت های مالی شرکت عدد صفر را نشان می دهد. نسبت بدهی شرکت 0.85 درصد است که گویای مناسب بودن درجه ریسک شرکت است. و اینکه شرکت به میزان مناسبی از بدهی برای سوداوری استفاده کرده است.

پرتفوی بیمه تعاون

در این دوره شش ماهه بالاترین حق بیمه صادره با رقم یک هزار و 816 میلیارد ریال به بیمه شخص ثالث، رقم یک هزارو 610 میلیارد ریال به رشته بیمه درمان، 434 میلیارد ریال به بیمه بدنه و 409 میلیارد ریال به بیمه مسئولیت اختصاص داشته است.

توانگری مالی شرکت بیمه تعاون

بر اساس اخرین بررسی های انجام شده در پایان سال 99 و مطابق با آیین نامه 69 مصوب بیمه مرکزی، نسبت توانگری شرکت بیمه تعاون 121 درصد است و ریسک مازاد بیمه گر شرکت عدد سه هزار و 185 میلیارد ریال است که بر اساس اظهارات کمیته ریسک شرکت دیگر ریسک ها از جمله ربیک اعتباری، بازار و نقدینگی شرکت نیز بررسی شده و همه این ریسک ها به تایید حسابرس رسیده است.

منبع: بانکداری ایرانی

375303