راهنمای استایل شیک و خاص با کت تک و پیراهن رسمی مردانه

ست کردن یک استایل شیک و رسمی مردانه، یکی از دغدغه‌های اصلی آقایان برای محیط‌های کاری و شرکت در قرارهای مهم است.
تصویر راهنمای استایل شیک و خاص با کت تک و پیراهن رسمی مردانه

کت تک مردانه ، که در این مقاله راهنما ، به بهترین روش ست کردن کت تک مردانه پرداخته ایم از جمله مواردی است که بایستی در کمد لباس یک جنتلمن و اکثر آقایان باشد، هنگام قرار ناگهانی کاری و یا دوستانه نگران نباشید ، با مراجعه به کمدتان ، کت تک استایلتان را تکمیل میکند. انتخاب شما شلوار کتان ، شلوار لی و یا شلوار پارچه ای و یا هر مدل شلواری باشید کت تک مردانه شما به راحتی با همه آن ها ست میشود. پس شما با خرید کت تک مردانه میتوانید چند استایل متفاوت را برای خود بسازید.

کت اسپرت چیست؟

کت اسپرت، کتی است که در هر مکان و با هر هدفی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر نوع کت، حتی کت هایی که متعلق به یک ست کت و شلوار است، اگر با شلواری متفاوت و مجزا پوشیده شود، در دسته کت اسپرت قرار می گیرد. اما امروزه طراحی کت تک به شکل متفاوتی از کت های کت و شلوار صورت می گیرد. عدم وجود شلوار مطابق و ست، مهم ترین وجه تمایز بین این نوع کت و کت و شلوار است. اما تفاوت هایی بین کت تک و کت های اسپرت وجود دارد. به طور کلی می توان گفت هر کت تک یک کت اسپرت است، اما هر کت اسپرت، لزوما یک کت تک نیست. کت های تک را با پارچه های مختلفی مثل کتان، پشمی و… نیز تولید می کنند.

کت اسپرت چیست

اصول انتخاب و پوشیدن کت تک

اندازه کت تک مردانه

کت تک نیز مانند کت و شلوار و هر لباس دیگری باید کاملا اندازه شما یا به اصطلاح فیت تن شما باشد. اسپرت بودن این لباس به معنی آن نیست که می توانید آن را بسیار جذب و یا گشاد و راحت انتخاب کنید. کت شما باید دقیقا مناسب اندام شما بوده و بخش هایی مانند سرشانه دقیقا روی تن شما بنشیند.
برای اینکه بتوانید یک کت تک مردانه با اندازه مناسب تهیه کنید. چند نکته مهم را هنگام انتخاب در نظر بگیرید. نکته اول سرشانه کت است که باید دقیقا روی شانه شما قرار بگیرد. اگر بخشی از سرشانه کت روی بازوی شما قرار گرفت، به معنی بزرگ بودن کت و در صورتی که سرشانه موفق به پوشاندن کامل شانه شما نیست، به معنی این است که کت برای شما کوچک است.
نکته دوم دکمه های کت است که می توانید با توجه به آن ها از مناسب بودن یا نبودن کت تک برای اندامتان آگاه شوید. به این صورت که اگر با بستن دکمه اول، کت در تن شما جمع می شود و شانه هایتان را به یکدیگر نزدیک می کند و یا بستن دکمه وسط، کت شما را به شکل حرف ایکس (X) در می آورد، کت مورد نظر برای شما کوچک می باشد.
و نکته آخر یقه کت می باشد. اگر فاصله یقه کت با پشت یقه پیراهن شما، زیاد است به معنی بزرگ بودن کت شما است. سعی کنید کت تک مردانه ای را انتخاب کنید که این فاصله تا حد امکان کاهش یابد. همچنین جلوی یقه کت شما باید دقیقا روی سینه شما قرار بگیرد، بالا ماندن یقه نشان دهنده بزرگ بودن آن است.

شلوار مناسب کت تک

یکی دیگر از موارد مهم که می تواند کت تک را در تن شما زیباتر جلوه دهد، همراه شدن آن با یک شلوار مناسب است. کت تک را با چه شلواری باید ست کرد تا بهترین خروجی را داشته باشد. برای انتخاب شلوار مناسب، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، رنگ کت است. در اینجا چند رنگ رایج کت کت مردانه را با شلوارهای مناسب آن ها معرفی می کنیم.

چند نکته مهم برای انتخاب کت تک

کت تک مردانه یکی از لباس‌های محبوب برای آقایان است که می‌توان آن را برخلاف کت و شلوارهای رسمی با لباس‌های مختلفی پوشید و استایل فوق العاده زیبا و جذابی را خلق نمود. در نظر داشته باشید اشخاصی که به پوشیدن کت و شلوارهای معمولی علاقه‌ای ندارند یا از استایل تکراری خود خسته شده‌اند، می‌توانند با تهیه کت تک و پیراهن رسمی، جلوه فوق‌العاده زیبا و خیره کننده‌ای را خلق کنند.

اولین نکته در خصوص کت تک این است که در ابتدا باید شما مدل و طرح کت تک موردنظر خود را انتخاب کنید؛ زیرا کت‌های تک در جنس‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند و توسط برندهای مختلف به فروش می‌رسند.

برای مثال کت‌های تک، در مدل های مختلف عرضه می‌شوند که انتخاب آن‌ها به سلیقه مشتری است. همچنین کت‌های تک مردانه در مدل‌های مختلفی ازجمله ساده، دارای بند کمری و همچنین بلند عرضه می‌شوند که می‌توانید بر اساس استایلی که مدنظر دارید یکی را به‌دلخواه انتخاب کرده و با دیگر لباس‌های خود ست کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص کت تک باید در نظر داشته باشید، در خصوص رنگ آن است. همان‌گونه که می‌دانید کت‌های تک مردانه در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند؛ اما اگر به دنبال ست کردن استایل متفاوت با استفاده از پیراهن رسمی مردانه را دارید، بهتر است به سراغ کت‌های تک با رنگ‌های تیره همانند، مشکی، قهوه‌ای و سرمه‌ای بروید. معمولاً می‌توان هر پیراهن رسمی را در این طیف رنگی با کت خود ست کنید و جلوه متفاوت و بسیار جذابی را خلق کنید.

علاوه بر پیراهن رسمی شما می‌توانید کت تک را همراه با دیگر لباس‌ها ازجمله تی‌شرت در فصل‌های بهاری و پاییزه بپوشید یا اینکه با استفاده از کت تک و پلیور در فصول سرد، استایل بسیار زیبایی داشته باشید.

انتخاب بهترین کفش و اکسسوری‌ها

در نظر داشته باشید که علاوه‌بر کت و پیراهن باید به سراغ انتخاب کفش خود بروید. به دلیل اینکه برای زیر کت تک خود یک پیراهن رسمی در نظر گرفته‌اید، بهتر است تا با استفاده از کفش رسمی استایل جذاب خود را تکمیل کنید. شما می‌توانید برای کفش خود مدل‌های آکسفورد، بوت و نیم بوت را در نظر داشته باشید؛ زیرا این نوع از کفش‌ها می‌توانند هماهنگی فوق‌العاده‌ای را با کت و پیراهن ایجاد نمایند.

پس از انتخاب کفش خود باید به سراغ اکسسوری‌های جذاب مردانه بروید تا به نوعی استایل شما تکمیل و هماهنگ گردد. به همین منظور ما به شما استفاده از شال را پیشنهاد می‌کنیم. شال‌های مردانه که بیشتر مناسب برای فصول پاییز و زمستان هستند را می‌توانید در مدل‌ها و طرح‌های مختلف با کت تک و پیراهن رسمی خود ست نمایید.

صبر کنید؛ هنوز برای تکمیل استایل خود نیاز به کمربند و یا حتی دکمه سر دست دارید. کمربند می‌تواند جلوه بسیار شیکی را بر روی شلوار شما ایجاد نماید. بهتر است برای انتخاب کمربند خود به سراغ کمربندهای چرمی با رنگ تیره بروید.

در صورتی که می‌خواهید استایل کت تک به همراه پیراهن رسمی رنگ و بوی کاملاً رسمی و مجلسی را به خود بگیرد، می‌توانید به سراغ دکمه سر دست بروید. دکمه سر دست جلوه شیک و کاملاً مردانه‌ای را به شما خواهد بخشید و مناسب برای استفاده در قرارهای مهم و جلسات کاری است.

374620