کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های آینده

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های آینده خبر داد.

تصویر کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا صارمی، با انتقاد از زمان طولانی صدور پروانه‌های ساختمانی و با تاکید بر لزوم کاهش این زمان گفت: هرگونه اقدام عمرانی منوط به صدور پروانه است که متاسفانه در دهه‌های گذشته به دلیل گلوگاه‌ها، فرآیندهای صدور پروانه بسیار سخت شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تاکید کرد: ضمن حفظ عوامل و متغیرهایی که به کیفیت ساخت منجر می‌شود، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ظرف ماه‌های آینده، زمان صدور پروانه به مرور کاهش یابد.

صارمی با بیان اینکه پروانه‌های ساختمانی باید در عرض یک هفته صادر شوند اما در حال حاضر تقریباً ۸۰ روزه صادر می‌شوند، افزود: یکی از سیاست‌های ما کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی است که با استفاده از زیرساخت‌های مربوط به تکنولوژی و تغییر در ضوابط و مقررات در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کاهش این مدت زمان یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای شهر است، بیان کرد: نیاز به کمک مردم و انبوه سازان داریم تا بتوانیم در استحکام بخشی به ساخت و ساز، تغییر در تکنولوژی ساخت، تغییر در مصالح و رویکردهای نوین ساخت و ساز موفق عمل کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: چرا که متاسفانه در موضوع ساخت و ساز در کشور، عمر بناها معمولاً عمر استانداری نیست.

منبع: مهر

374236