پرسون آموزش می دهد؛

هنگام خرید طلا و جواهر به این نکات دقت کنید

پیش از خرید هر نوع زیورآلاتِ ساخته شده از طلا و جواهر نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه دارید. همچنین باید راهنمای خرید مربوط به آن را مورد مطالعه قرار دهید. در این صورت انتخاب بهتری خواهید داشت. آشنایی با نکات مهمی که در هنگام خرید جواهرات باید بدانید، به شما کمک می کند تا خرید موفقی داشته باشید.
تصویر هنگام خرید طلا و جواهر به این نکات دقت کنید

همواره طلا و جواهرات از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار بوده اند. به همین خاطر می ‌توانند یکی از بهترین و مهمترین خریدهای زندگی شما را باشند. افرادی که خرید طلا و جواهر را با حوصله و دقت انجام می‌دهند، با ارزش و اهمیت جواهرات به خوبی آشنا هستند و می دانند که این جواهرات در حکم یک سرمایه گذاری طولانی در زندگی آن ها تلقی می شود.

از این رو لازم است برای خرید طلا و جواهرات، از افراد کاردان و فروشگاه های معتبری راهنمایی و مشاوره بخواهید. توجه داشته باشید تعیین ارزش و اعتبار طلا، تشخیص عیار طلا، تشخیص فلزهای به کار گرفته شده در طلا و نوع سنگ های قیمتی و گوهر سنگ ها توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام می شود.

توجه به عیار طلا

زمانی که طلا را از معدن استخراج می کنند بسیار نرم و حالت‌پذیر است. به ‌قدری نرم که با کوچکترین ضربه تغییر حالت می دهد. حتما در فیلم‌ها دیده‌اید که سکه طلا را گاز می‌گرفتند تا جای دندان بر آنها باقی بماند و مطمئن شوند که طلای خالص است؛ این به خاطر انعطاف‌پذیری طلای خالص است که اشرفی‌های طلا در گذشته از آن ساخته می‌شد و عیارسنجی بر عهده دندان بود.

عیار یکی از فاکتورهای مهم در قیمت گذاری طلاست. این موضوع به عنوان یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید طلا و جواهرات باید بدانید، مطرح می شود. عیار، قیمت طلا و جواهر را تحت تاثیر قرار می دهد، البته بر مقاومت، سختی و دوام طلا نیز تاثیر قابل توجهی دارد. طلای ۲۴ عیار به عنوان با ارزش ترین و گرانترین طلا در بازار طلا و جواهرات عرضه می شود. همانطور که گفته شد واقعیت امر این است که فلز طلا به تنهایی بسیار حالت پذیر و نرم است. تولید کنندگان جواهرات برای استحکام، طلای خام را با سایر فلزات همچون نیکل، روی، نقره، کربن و ... ترکیب می کنند تا به آلیاژ مقاوم تر و ضربه پذیر تری دست پیدا کنند. در ایران و خیلی از کشور های جهان، رایج ترین و مناسب ترین طلا برای ساخت و خرید جواهرات طلای ۱۸ عیار است.

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید طلا و جواهرات باید بدانید، نشانه های عیار می باشد. نشانه های عیار بر روی طلا دیده می شود. این نشانه ها معمولاً بر روی قسمت هایی از طلا قرار می ‌گیرد که در معرض دید نباشد. 18K و یا 750 نشان دهنده طلای ۱۸ عیار است. K در واقع به معنی عیار یا KARAT می باشد و 750 نشان دهنده نسبت خلوص طلا به نسبت 750 از 1000 قسمت یا همان طلای خالص است.

وزن طلا

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید طلا و جواهرات باید بدانید، وزن طلاست. جرم طلا تاثیر قابل توجهی بر روی قیمت عرضه زیورآلات ساخته شده از طلا و جواهرات دارد. همان طور که می دانید خرید طلا و جواهرات برحسب وزن انجام می شود. هرچه وزن طلای انتخاب شده بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌ دهد. اگر می ‌خواهید طلا و جواهرات خریداری شده را به شکل روزانه و در مکان های مختلف و بدون محدودیت مورد استفاده قرار دهید، باید زیورآلات محکم و با وزن مناسب خود را انتخاب کنید.

رنگ طلا

رنگ طلا یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خرید طلا و جواهرات مد نظر قرار بگیرد. رنگ طلایی رایج ترین رنگی است که برای طلا و جواهر مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر عمده زیورآلات طلا و جواهر با رنگ های رزگلد و سفید عرضه می شوند. البته شیوه های متفاوت ترکیب آلیاژی و آبکاری در تولید جواهرات می تواند رنگ طلا را به سبز، قهوه ای و آبی و یا حتی مشکی تبدیل کند.

قیمت زیورآلات ساخته شده از طلا و جواهر

یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که در هنگام خرید طلا و جواهرات بسیار مورد توجه قرار می گیرد نحوه محاسبه قیمت زیورآلات ساخته شده از طلا و جواهر می باشد.

همانطور که قبلاً گفته شد یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت، عیار طلا می باشد از آنجایی که عمده طلا و جواهرات عرضه شده در بازار ایران با طلای ۱۸ عیار ساخته می شوند بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار که به صورت روزانه در نوسان می باشد و در حال تغییر است عامل اصلی برای محاسبه قیمت در نظر گرفته می شود. عامل دیگر اجرت ساخت کارگاه تولیدی که در شرایط کنونی عمدتاً به صورت درصدی به قیمت پایه هر گرم طلای ۱۸ عیار افزوده می شود.

عامل مهم دیگر قیمت سنگ ها و جواهرات قیمتی هستند که البته نحوه محاسبه ارزش گذاری خاص خود را دارند که نهایتاً بر اساس قیمت معین شده به بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار و اجرت ساخت اضافه می گردند و در نهایت ۷% سود خرده فروشی و ۹% مالیات بر ارزش افزوده به قیمت اضافه شده و قیمت نهایی و قابل پرداخت را ایجاد می کند.

بنابر توضیحات یاد شده در بالا عامل مهم قیمت، هر گرم طلای ۱۸ عیار می باشد که از طریق تابلوهایی که به توسط اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر مورد تایید قرار گرفته است بر سر در فروشگاه های طلا و جواهر قرار گرفته است و نشان دهنده قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار خام برای داد و ستد می باشد که البته امروزه با رواج خرید های آنلاین و همینطور وب سایت های اطلاع رسانی قیمت به صورت آنلاین، قدری سرعت به روز رسانی قیمت و مشاهده نوسانات لحظه ای، دقیق‌تر و جامع تر قابل رویت و مشاهده است.

تمرکز بر روی خرید طلا و جواهرات

برای خرید طلا و جواهرات حوصله به خرج دهید و عجول نباشید. هر کدام از طلا فروشان و جواهر سازان، مدل های متنوعی از طلا و جواهرات را به شما عرضه می کنند. ضمن اینکه این فروشگاه ها و گالری ها از نظر طیف اجرت و قیمت با هم تفاوت قابل توجهی دارند. برخی از طلاها با جزئیات و ظریف کاری های بیشتری عرضه می‌ شوند که مسلماً این موضوع بر روی قیمت طلا تاثیر قابل توجهی دارد.

طلا و جواهرات شناسنامه دار و از فروشگاه های معتبر بخرید

همواره خرید طلا به عنوان یک روش سرمایه گذاری مورد توجه بوده است. بنابراین زمانی که شما بعد از گذشت مدتی قصد فروش آن را داشته باشید بهتر است هنگام خرید، درباره فروش یا بازگرداندن طلا از طلا فروش سوال بپرسید و بدانید در هنگام فروش چه وضعیتی رخ خواهد داد. برخی از طلاها به دلیل ساختار و شکلی که دارند، در هنگام فروش، قیمت چندانی را به خود اختصاص نمی دهند.

توجه به نکات مهمی که در خرید طلا و جواهرات باید بدانید، امکان یک خرید موفق، پسندیده و شایسته را برای شما فراهم می کند. از آن جایی که خرید طلا و جواهرات می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد، بنابراین بهتر است جواهراتی برای خرید انتخاب شوند که در هنگام فروش کمترین ضرر را به همراه دارند. برای اطلاع از این جواهرات بهتر است با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید و در هنگام خرید از نظرات آن ها بهره مند شوید. تمام این اقدامات برای موفقیت در خرید طلا و جواهرات مد نظر قرار می گیرد. همچنین مکان های مناسب برای خرید طلا را انتخاب کنید. در این صورت نگران تقلب طلا فروش نخواهید بود.

خرید آنلاین طلا و جواهر

مزایا و ویژگی های خرید آنلاین بر کسی پوشیده نیست اما در خرید آنلاین طلا و جواهر، نکات و ظرایف بیشتری نهفته است. اینکه کالای خریداری شده عینا مطابق اطلاعات درج شده در سایت مربوطه باشد یا خیر و مهمتر از همه اعتبار و اصالت کالا و فروشگاه مورد نظر مسئله مهمی است.

در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی طلا یکی از نکات مهمی که بایستی حتماً مورد توجه قرار داده شود معتبر بودن و پاسخگو بودن فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر مورد نظر می باشد.

374053