تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت‌کوین به عنوان رمزارز اول بازار دیشب با سقوط خود بازار را یکپارچه قرمزپوش کرد و طبق داده‌های منتشر شده تا کنون بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه مردم لیکویید شده است.

تصویر تحلیل تکنیکال بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت‌کوین صبح امروز تقریبا در عرض یک ساعت حدود ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت و در پایین‌ترین سطح به ۴۲,۰۰۰ دلار رسید. پس از برخورد با این سطح، قیمت به‌سرعت بازیابی شد و اکنون هر واحد از این ارز دیجیتال حدود ۴۷۰۰۰ دلار معامله می‌شود. طبق نمودار زیر در ادامه به دنبال تحلیل و بررسی تکنیکالی این رمزارز پرداخته می‌شود.

بیت‌کوین در یک کانال صعودی در حال حرکت بوده که چندین بار از اولین حمایت معتبر خود یعنی ناحیه مستطیل قرمز رنگ ۵۴-۵۵ دلار به سمت بالا برگشته است. اما دیشب با سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو و انتشار داده‌های اقتصاد کلان بیت‌کوین با یک شوک منفی به این سطح حمله کرد و توانست با یک کندل نزولی بسیار قدرتمند کف کانال، حمایت موینگ ۱۰۰ روزه(خط آبی رنگ) و کف استاتیک مستطیل قرمز رنگ را به سمت پایین بشکند.

ساعاتی پیش با ایجاد یک سایه بلند بیت‌کوین توانست در ناحیه ۴۲ هزار دلار حمایت شود. بنابراین اولین حمایت تکنیکالی پیش رو را می‌توان همین ناحیه ۴۰-۴۲ هزار دلار که هم‌تراز با خط سفید رنگ است در نظر گرفت.

با توجه به مطالب مذکور می‌توان گفت تا زمانی که بیت‌کوین نتواند بالای مقاومت قبلی خود یعنی ناحیه ۵۴-۵۵ هزار دلار تثبیت شود، نمی‌توان به رشد آن امیدوار بود، همچنین در صورت تثبیت این رمزارز زیر محدوده ۵۰ هزار دلار و در واقع در صورت تثبیت نمودار زیر کف کانال زرد رنگ می‌توان احتمال تغییر روند بلند مدت بیت‌کوین را داد.

بیت‌کوین چند ساعت پیش با افزایش حجم فروش بی‌سابقه‌ای مواجه شدکه همراه با یک کندل نزولی شدید با سایه بلند بود. نکته حائز اهمیت این نمودار این است که در ۳ ساعت گذشته بیت‌کوین توانسته حدود ۱۳ درصد این افت قیمت را جبران کند و در حال حاضر در محدوده ۴۷ هزار دلار در حال نوسان است. بنابراین تا زمانی که محدوده ۴۲ هزار دلار به سمت پایین نشکند می‌توان آن را به عنوان حمایتی معتبر قلمداد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

373897