میرکاظمی:

حذف ۹ هزار ردیف از بودجه ۱۴۰۱/ دیگر خبری ازآن لایحه قطور نیست!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در توییتی اعلام کرد: ۹ هزار ردیف تو در تو کار نظارت را حتی برای نمایندگان مجلس نیز دشوار کرده. دیگر از لایحه قطور بودجه خبری نخواهد بود.
تصویر حذف ۹ هزار ردیف از بودجه ۱۴۰۱/ دیگر خبری ازآن لایحه قطور نیست!

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی نوشت: ۹ هزار ردیف تو در تو کار نظارت را حتی برای نمایندگان مجلس نیز دشوار کرده. دیگر از لایحه قطور بودجه خبری نخواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این توییت نوشته است: بودجه ۱۴۰۱ با حداقل ردیف به مجلس خواهد رفت.

پیشتردر خبری از پیش بینی رشد 8 درصدی سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود.

این پیش‌بینی بر اساس دو پایه اقتصادی انجام شده است که بخشی از آن در هشت‌ماهه امسال نیز تا حدودی خود را نشان داد. ابتدا اینکه اگر کشوری چندین سال رشد اقتصادی پایینی داشته باشد ظرفیت یک رشد پرشتاب را خواهد داشت و از سوی دیگر اینکه با کاهش فشار بیماری کرونا و کاهش ضربات اقتصادی این اپیدمی بر کشور می‌توان ظرفیت‌های موجود را برای تحقق این رشد اقتصادی فعال کرد.

بخش مهمی از این پیش‌بینی با طراحی ساختار جدید بودجه انجام شده است که وزن بالایی به طرح‌های استانی با برآورد آمایش سرزمینی داده است. بر این اساس ظرفیت‌های استانهای مختلف نیز برآورد شده و با اختصاص ظرفیت‌های مالی مناسب جهت افزایش رشد اقتصادی هر استان برآورد نهایی ۸ درصد انجام شده است.

یادآور می‌شود تجارت خارجی ایران در هشت ماهه ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۴۳.۵٪ و از نظر ارزشی ۴۰٪ افزایش یافته است. ضمنا FATF از اسفند ۹۸ ایران را در لیست سیاه خود قرار داده است.

میرکاظمی در توییت دیگری با اعلام خبر رشد 8 درصدی گفته بود کشور را معطل مذاکره نمی کنیم.

وی تحقق این رشد 8 درصدی را به دلیل رکود ناشی از عملکرد دولت قبل و کنترل کرونا قابل تحقق دانسته است.

منبع : فارس

373757