پرسون گزارش می‌دهد:

جنجال حضور نماینده مجلس انقلابی در استادیوم سانتیاگو برنابئو

حضور چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استادیوم سانتیاگو برنابئو و تماشای دیدار رئال مادرید و سویا با واکنش‌های مختلفی همراه شد.
تصویر جنجال حضور نماینده مجلس انقلابی در استادیوم سانتیاگو برنابئو

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا چند نفر از نمایندگان مجلس انقلابی برای شرکت در اتحادیه بین‌المجالس به مادرید اسپانیا سفر کرده‌اند، احمد نادری، نماینده تهران نیز از اعضای هیئت ایرانی در این سفر بود. وی با انتشار عکس‌هایی گفته که برای تماشای دیدار رئال مادرید و سویا به استادیوم سانتیاگو برنابئو رفته است.

وی در توئیتی با انتشار تصاویر این سفر نوشت: "از نزدیک‌ و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدتهای مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم ندیدم."

همین خبر کافی بود تا احمد نادری با موجی از واکنش‌ها و انتقادها مواجه شود که چرا در سفر کاری در استادیوم حضور یافته، چرا با وجود انتشار سویه جدید ویروس کرونا، پروتکل‌ها را رعایت نکرده است و از همه مهم‌تر این که کاربران در فضای مجازی به عدم حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها اشاره کرده و خواستار تغییر این رویه شدند.

موج انتقادها از احمد نادری به قدری افزایش یافت که وی مجبور به عذرخواهی شد، وی نوشت: "دیشب ساعت ۹ شب و بعد از اتمام جلسات باتوجه به اینکه در دوره دانشجویی هم بعضا بازی‌های لیگ اروپا را باتوجه به رویکردهای مردم شناختی دنبال می‌کردم، از این فرصت در پایان برنامه کاری روزانه استفاده کردم و طبق گزارش‌های قبلی از جلسات و برنامه‌ها که منتشر کردم، این مورد را هم به اشتراک گذاشتم، چرا که مسئله‌ای برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد. این برنامه و بازدید از شهر در شب قبل از آن تنها برنامه جانبی بود که در این سفر داشتم و در عین‌حال اگر باعث رنجش مردم عزیزمان شده عذرخواهم."

اگر اتفاقی که رخ داده را منصفانه ارزیابی کنیم، واقعا نیازی به عذرخواهی نیست، نادری مانند آن نماینده مجلس به صورت سرباز سیلی نزد و یا اظهارات عجیب و غریب برخی نمایندگان را نداشته، اما وی می‌تواند از دستاوردهای این سفر و حضور در ورزشگاه استفاده کند و به معضلاتی که تماشاگران فوتبال در ایران با آن مواجه هستند، بپردازد.

اکنون که آقای نماینده حضور زنان و مردان را در کنار یکدیگر در زمان تماشای مسابقه فوتبالی در اروپا مشاهده کرده، حتما متوجه شده که در این وضعیت عادی هیچکس از جمله خود وی به عنوان یک شهروند ایرانی منقلب نشده‌اند، در چنین شرایطی نادری می‌تواند تلاش‌هایی را برای حضور واقعی زنان ایرانی در ورزشگاه فراهم کند، به ویژه این که وی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است و موضوع به زمینه فعالیت‌اش نیز مرتبط است.

373537