کنایه‌های هنرمندان را تحمل کنیم یا فشار اقتصادی را؟

زمان زیادی از جنجالی که بهاره رهنما ایجاد کرد نگذشته است که این بار رامبد جوان حاشیه ساز شد.
تصویر کنایه‌های هنرمندان را تحمل کنیم یا فشار اقتصادی را؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا یک اظهارنظر از بهاره رهنما، بازیگر جنجال آفرین شد و با انتقادهای تندی از سوی مردم و همچنین همکاران این هنرپیشه همراه شد. رهنما در ترکیه بر روی یک کشتی گفته بود، کسانی که بعد از سی سال زندگی خوبی نداشته باشد، بی دست و پا است. این صحبت‌ها از این هنرمند در شرایط اقتصادی فعلی که مردم هر چقدر تلاش می‌کنند، به مطلوب خود نمی‌رسند و هر روز کیفیت و کمیت کالاها و خدمات مختلف را به دلیل تورم موجود کاهش می‌دهند، مانند یک زخم زبان بود.

جالب این که وی شدیدترین انتقادها را از میان همکاران خود دریافت کرد که همین میزان ناراحتی از صحبت‌های او را منعکس می‌کند. رهنما در واکنش به انتقادها زحمات خود را مثال زده بود، اما واقعیت این است که وی بازیگری پرحاشیه است و ازدواج دوم او با شخصی که از توانایی مالی بالایی برخوردار است، میزان سختکوشی و زحمات اش را منعکس می‌کند و نیاز به توضیح اضافه‌ای نیست.

شاید بتوان از اظهارات رهنما به دلیل شخصیت و میزان مخاطبان وی گذشت و اهمیت زیادی نشان نداد، اما این بازیگر تنها نیست. به تازگی رامبد جوان، کارگردان، بازیگر و مجری که این روزها در حال ساخت برنامه خندوانه است نیز با یک فیلم تبلیغاتی حسابی حاشیه ساز شد.

جوان در این فیلم از مردم می‌خواهد با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی‌ها به خورد و خوراک خود اهمیت دهند و رژیم بگیرند. تبلیغی که به نظر می‌رسد به یک ضد تبلیغ برای این مجموعه‌ای که رامبد جوان با آن همکاری کرده تبدیل شده است. حتما رامبد جوان وقتی هزینه‌های خورد و خوراک‌اش افزایش می‌یابد، رژیم می‌گیرد که به دیگران نیز این توصیه را می‌کند، غافل از این که در شرایط اقتصادی فعلی مردم اصلا حق انتخاب ندارند و تا چشم باز می‌کنند سفره خود را کوچک‌تر می‌بینند. مسلم است که جوان زندگی متفاوتی از عامه مردم دارد، اما حداقل اخبار تورم و گرانی و تحریم را دنبال نمی‌کند تا درد مردم را بداند.

صحبت‌هایی که رامبد جوان بیان کرده، بسیار دردآورتر از حرف‌های بهاره رهنما است که بدون برنامه‌ریزی قبلی ذکر شده، زیرا وی در قالب یک فیلم تبلیغاتی که بارها همه ابعاد آن هماهنگ شده، چنین مطلبی را ارائه داده است. متاسفانه ما مردم بی دست و پا نمی‌توانیم مانند بهاره رهنما زرنگ باشیم و یا مثل رامبد جوان مجری پولسازی باشیم تا با مهمان برنامه گفت و گو کنیم و اسم سه نوع مختلف ریش و یا سیبیل را بپرسیم و جواب دهیم.

ما مردم خیلی وقت است که رژیم گرفته‌ایم، آقای جوان یک بار نیز باید رژیمی بگیریم که خود را از برنامه‌های ساخته شده توسط شما محروم کنیم تا حداقل آسایش که نداریم آرامش داشته باشیم.

373362