شیبا به متاورس وارد می‌شود

طی هفته‌های گذشته شاهد رشد چشمگیر توکن‌های متاورس در حوزه رمزارزها بوده‌ایم. شیبا اینو درحال‌حاضر در رتبه دوازدهم از نظر ارزش بازار قرار گرفته و پس از دوج‌کوین، محبوب‌ترین میم‌کوین به شمار می‌رود. این در حالی است که تیم توسعه‌دهنده شیبا اعلام کرده که به زودی این تیم به عرصه متاورس و دنیای دیجیتال ورود خواهد کرد.

تصویر شیبا به متاورس وارد می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، رشد چشمگیر رمزارزهای حوزه متاورس در هفته‌های گذشته توجه بسیاری از فعالان مالی دنیا را به خود جلب کرده است؛ به‌گونه‌ای که چند روز گذشته شرکت فیس‌بوک نام شرکت خود را به متا تغییر داد تا بتواند این حس را به طرفدارن فیس‌بوک انتقال دهد که این شرکت صرفا یک رسانه اجتماعی نیست و قرار است در آینده بر اساس و بستر متاورس پروژه‌های جدیدی را مدیریت کند. در ادامه این اتفاقات، روز گذشته تیم توسعه‌دهنده میم‌کوین محبوب بازار رمزارزها یعنی شیبا، به طرفدارن خود اعلام کرد می‌خواهد وارد حوزه متاورس شود. شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که باارزش بازار حدود ۲۱.۰۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱۲ بازار قرار داشته و سهم ۰.۸۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت شیبا اینو در تاریخ ۰۶ آبان ۱۴۰۰(۲۸ October ۲۰۲۱) معادل ۰.۰۰۰۰۸ دلار بوده که درحال‌حاضر %۵۶.۷۰ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده از کوین گپ، تیم شیبا اینو اعلام کرد ویلیام دیوید ولک (William David Volk) معاون سابق فناوری در کمپانی Activision را استخدام کرده که یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان بازی با ۳۶ سال سابقه در آمریکا به شمار می‌رود. ولک می‌تواند کلید شیبا برای ارتقای بازی‌های NFT از نوع بازی و کسب درآمد (P۲E) باشد که بدین وسیله شیبا بتواند خود را در عرصه متاورس وارد کند. منظور از p۲E بازی‌هایی است که برای کسب درآمد مورد استفاده قرار می‌گیردو NFTهای بازی‌های این حوزه از مدل کسب‌وکار جدیدی پیروی می‌کنند که وضعیت فعلی صنعت بازی را بهبود می‌بخشد. گیمرها اکنون می‌توانند به جای پرداخت هزینه برای بازی یا رایگان بازی کردن، اما برای برنده شدن هزینه کنند. اقلامی که در این بازی‌ها به‌دست می‌آورید متعلق به شما هستند که باید آنها را نگه دارید و هر کاری که می‌خواهید با آنها انجام دهید.

پرداخت‌ها همیشه به صورت ارز دیجیتال است. هر بازی p۲E توکن بومی خود را دارد که به عنوان توکن حکومتی شناخته می‌شود. همان‌طور که بازیکنان در طول بازی پیشرفت می‌کنند، به کسب این توکن‌ها ادامه می‌دهند.

با توجه به حوزه نوظهور متاورس و توجه شدید شرکت‌های بزرگی همچون فیس‌بوک می‌توان انتظار بسیار مثبتی برای شیبا متصور بود. به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود حجم بازار متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد. اما مشکل اصلی و چالشی که بنیان‌گذاران شیبا اینو باید به آن دقت کنند بحث بنیاد ضعیف و دید منفی جامعه ارز دیجیتال از این رمزارز به عنوان یک شت کوین است.

قبل از توضیح تکنیکال بلندمدت شیبا لازم است به این نکته توجه کنید که تعداد دارندگان این رمزارز اخیرا از مرز یک میلیون آدرس گذشته و این می‌تواند یک اتفاق بسیار خوبی تلقی شود؛ زیرا نشان‌دهنده این است که افراد بیشتری به آینده این سهم به عنوان سبدی جهت سرمایه‌گذاری امیدوار هستند.

شیبا در ۳۰ روز گذشته حدود ۵۷ درصد افت کرده است و در حال تکمیل مثلث نزولی خود است. به نظر می‌رسد کف مثلث هم تراز با محدود استاتیک معتبر ۰.۰۰۰۰۰۳۱ تا ۰.۰۰۰۰۳۸ باشد؛ بنابراین طبق محدوده مناسب تکنیکال و اعلام ورود شیبا به متاورس می‌تواند انتظارات مثبتی از این رمزارز داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

372955