وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی:

از تنوع در مدارس به سمت تنوع در استعدادهای فردی دانش‌آموزی حرکت خواهیم کرد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خصوصیات این نسل راذکر کرده است، گفت: ما نیازمند آن هستیم که این اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی آن بر زمین را به مربیان، متربیان، سیاست‌گذاران و مدیران نشان دهیم.
تصویر از تنوع در مدارس به سمت تنوع در استعدادهای فردی دانش‌آموزی حرکت خواهیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف نوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 7 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود گفت: امیدوارم بتوانم در سایه رأی اعتماد شما نمایندگان ملت، حافظی امین برای اعتماد رئیس جمهور و همراهی صدیق برای جامعه بزرگ فرهنگیان کشور باشم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در پیشگاه خداوند منان به شما نمایندگان محترم ملت ایران ارائه خواهم کرد ذکر برنامه‌های بنده ذیل مرامنامه تربیتی دولت سیزدهم است که خود را متعهد با اجرا و پیگیری آن می‌دانم و معتقدم که باید در قبال عدم رعایت آن پاسخگو باشم.

وی افزود: به فضل الهی، گام دوم انقلاب اسلامی جهشی به سمت تمدن نوین اسلامی خواهد بود و آنچه این جهش را ممکن می‌سازد، پرورشی تمدن‌ساز است؛ نسلی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

نوری بیان کرد: اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خصوصیات این نسل راذکر کرده است اما ما نیازمند آن هستیم که این اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی آن بر زمین را به مربیان، متربیان، سیاست‌گذاران و مدیران نشان دهیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: تصور بنده بر این است که تا زمانی که نتوانیم نمونه عینیت یافته انسان تراز انقلاب اسلامی و الگوی محقق شده مکتب تربیتی امام خمینی (ره) را روی نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم، هر سیاست آموزشی و برنامه تربیتی نامفهوم و ناتمام خواهد بود.

وی اظهار کرد: ما نیازمند یک الگوی تربیتی هستیم و این الگوی تربیتی را رهبری معظم انقلاب به ما نشان داد که فرمودند سلیمانی عزیز نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. امروز خداوند این الگوی تربیتی را در مقابل دیدگان ما مسئولان آموزش و پرورش قرار داده است که امکان تحقق اهداف تربیتی سند تحولی آموزش و پرورش را باور و معنای عینی آن را مشاهده می‌کنیم.

نوری ادامه داد: شهید سلیمانی تجلی همزمان ایمان مخلصانه، عواطف پاک انسانی، اخلاق اسلامی، عقلانیت و تدبیر، حریت و عدالت‌خواهی، تقوا و مسئولیت‌پذیری و جهاد بی‌وقفه و از مصادیق به حق آیه شریفه محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم بود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از این شاخصه‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، اخلاقی، زیستی و هنری، افراد را تربیت کند.

منبع: خانه ملت

372921