رئیس سیاستگذاری دانشکده پزشکی شیراز اعلام کرد:

دهمین سمینار وبینار بین المللی سلامت زنان

رئیس سیاستگذاری دانشکده پزشکی شیراز گفت: در راستای ترویج فرهنگ سلامت به ویژه در میان بانوان دهمین وبینار بین المللی سلامت زنان چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در شیراز برگزار می‌شود.
تصویر دهمین سمینار وبینار بین المللی سلامت زنان

به گزارش سایت خبری پرسون کامران لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سلامت روان، باروری، حفظ سلامت اجتماعی، اقتصادی، مخاطرات محیطی به نقش آثار کرونا در سلامت زنان به ویژه زنان باردار از جمله محور‌های سمنیار است می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: پس از فراخوان از سوی دبیرخانه سمینار بین المللی از 292 مقاله ارسالی 185 مقاله به صورت پوسترالکترونیک ارائه می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری دانشکده پزشکی شیراز تصریح کرد: در این سمینار 20 سخنران از داخل و خارج از کشور آخرین دستاورد‌های سلامت زنان به صورت مجازی به بحث و بررسی می‌پردازند.

افزایش 30 درصدی خشونت علیه زنان در دوران کرونا

لنکرانی از افزایش 30 درصدی خشونت علیه زنان در دوران شیوع بیماری کرونا در استان فارس خبرداد، و افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خشونت علیه زنان در دوران بیماری کرونا در استان فارس افزایش یافته چرا که خانم‌ها به لحاظ شرایط زندگی بیشتر از مرد‌ها در برابر این بیماری آسیب‌پذیر تر هستند.

دبیر علمی سمینار در ادامه این نشست تصریح کرد: تغذیه و رژیم‌های غذایی در پیشگیری از بیماری کرونا، مصرف مکمل، دستاورد‌های معاونت درمان، مراقبت‌های پس اززایمان در برابر کووید 19 از جمله محور‌های سمینار است.

نجمه مهارلویی بیان داشت: بررسی روانشناسی، ارتقای سلامت روان، خشونت علیه بانوان، خودکشی، چالش‌های سلامت، افسردگی شغلی و نیز راهکار افزایش تاب آوری و کاهش مرگ و میر در برابر بیماری کرونا از دیگر برنامه‌های ارائه شده است.

372769