تحلیل تکنیکال کاردانو

به رغم رشد اخیر بازار رمز ارزها در سه ماهه گذشته، کاردانو یکی از محبوب‌ترین رمزارزها با وجود بنیاد بسیا پرقدرت نه تنها رشد نکرده بلکه با اصلاح ۴۰ درصدی طرفداران خود را خسته کرده است. ایا انفجار مجدد کاردانو نزدیک است؟

تصویر تحلیل تکنیکال کاردانو

به گزارش سایت خبری پرسون، کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۹.۷۴ میلیارد دلار، در رتبه ۶ بازار قرار داشته و سهم ۲.۲۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از کاردانو در زمان تنظیم این گزارش با قیمت ۱.۷۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۹،۰۶۲ تومان معادل ۵۲،۱۱۴ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱.۴۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۵ درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت کاردانو در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰(۰۲ September ۲۰۲۱) معادل ۳.۰۸ دلار بوده که درحال‌حاضر %۴۱.۸۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۳.۳۱ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود. درحال‌حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن کاردانو معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۱۹.۳۶ از حجم معاملات روزانه است. در ادامه تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو، مقاومت‌ها و حمایت‌های مورد نظر ارائه می‌شود.

قبل از ارائه تحلیل تکنیکالی کاردانو لازم است به چند نکته مهم در خصوص این رمز ارز اشاره شود.

حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کاردانو از اتر پیشی گرفته و تنها از بیت‌کوین کمتر است. کاردانو با پیشی گرفتن از حجم معاملات اتریوم، به نظر می‌رسد رقابت با اتر را وارد فاز جدیدی کرده است. طبق داده‌های ارائه شده از سوی پلتفرم مساری (Messari)، حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای کاردانو در تاریخ ۱۵ نوامبر به ۱۸.۲۴ میلیارد دلار رسیده که تنها بیت کوین با ۲۱.۶ میلیارد دلار بالاتر از آن قرار گرفته است. این در حالی است که حجم تراکنش‌های اتریوم تنها ۹.۳۱ میلیارد دلار بوده است. بیت‌کوین کش، لایت‌کوین، دوج‌کوین، ساتوشی ویژن، پولکادات، دش و ریپل در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارد. نکته قابل ذکر این است در روز ۱۶ نوامبر یعنی ۶ روز گذشته نیز، حجم تراکنش‌های کاردانو بیشتر از اتریوم بوده است.

کاردانو در تایم فریم روزانه درگیر یک مثلث نزولی است که هم‌زمان در حال نزدیک شدن به ناحیه حمایتی ۱.۶۰ دلار است. در صورت حمایت و افزایش تقاضا در این ناحیه که دور از انتظار نیست، می‌توان اهداف بالاتری را برای این ارز متصور بود. همچنین شاخص RSI نیز به حمایت بسیار معتبر ۳۲ واحد نزدیک شده که تا کنون این شاخص چندین بار به این ناحیه واکنش نشان داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

372089