ارائه پیشنهاد تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ کشور

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از ارائه پیشنهاد تخصیص ردیف‌ها و تبصره‌های حوزه مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به رییس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

تصویر ارائه پیشنهاد تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد آخوندی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه سلسله جلسات کارشناسی را با حوزه های تخصصی شهرداری از جمله حمل و نقل و حوزه‌های مرتبط برگزار کرده است. ما در این جلسات ردیف‌ها و تبصره‌هایی که مرتبط با حوزه مدیریت شهری در بودجه سالیانه است را پیگیری کردیم که در این زمینه پیشنهاد به حذف، اصلاح و اضافه شدن برخی از ردیف‌ها و تبصره‌ها داده شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به پیشنهاد احیای برخی از بندهای بودجه که در سال‌های گذشته در بودجه سالانه کل کشور لحاظ شده بود، اظهار داشت: در مجموع با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، متنی تهیه و به رئیس شورای اسلامی شهر تهران تقدیم شد تا به سازمان برنامه بودجه کل کشور ارائه و در تدوین بودجه سال بعد مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی با بیان اینکه این موضوع باید از طریق مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان تهران نیز پیگیری شود، گفت: موارد مطرح شده در این پیشنهاد دارای اهمیت هستند و ما در تلاشیم این موارد را در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخشی از این پیشنهاد اختصاص به شهر تهران دارد و بخش‌هایی از آن مربوط به شهرداری‌های کل کشور است. مهمترین محورهایی که در این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفته انتشار اوراق مالی برای پروژه‌های کلان شهری، اصلاح برخی از تبصره‌های بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی و توسعه آن و نیز ارائه چند پیشنهاد در مورد تبصره‌های جدید به منظورحل و فصل بدهی های شهرداری تهران به سیستم بانکی کشور و ... است که امیدواریم مورد توجه سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، آخوندی تاکید کرد: البته از طریق شورا نیز از سازمان برنامه و بودجه پیگیر خواهیم بود و موارد را تشریح خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

371757