لزوم پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشستی که با حضور مقام عالی قضا و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همفکری و همکاری قوای سه گانه برای دیدن آسیب‌ها، شناخت مشکلات مردم و رسیدن به درک مشترک از مسائل و پیدا کردن و اجرای راه حل آن‌ها برگزار شد، با بیان این‌که پیشگیری یک امر اجتماعی است که منحصر به هیچ نهادی نیست، گفت: اگر همه ارکان کشور به این موضوع ورود نکنند نمی‌توان انتظار موفقیت آن را داشت.
تصویر لزوم پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش سایت خبری پرسون، اصغر جهانگیر در این جلسه، خواستار همکاری متقابل و تنگاتنگ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه شد.

وی به راه‌اندازی سامانه سجام از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تا امروز ۱۴۰ هزار دیده‌بان پیشگیری در این سامانه مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که دیده‌بان‌های سامانه سجام، حوزه‌های نارضایتی و مشکلات مردم را گزارش می‌دهند، گفت: این گزارش‌ها در فرآیند رسیدگی‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به آسیب‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های تقنینی و اجرایی بسیار موثر است.

جهانگیر با اشاره به اتصال معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به سامانه مجلس‌یار جهت رصد لوایح و طرح‌های اعلام وصول شده، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که به خود طرح‌ها و لوایح قبل از مطرح شدن در مجلس دسترسی پیدا کنیم تا پیشنهادات لازم را در خصوص موارد پیشگیرانه این طرح‌ها و لوایح ارائه دهیم.

منبع: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

371746