احیای  دریاچه ارومیه روی میز نمایندگان شمال غرب

جلسه مجمع نمایندگان شمالغرب کشور با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار و در این جلسه در خصوص بررسی عواقب و تاثیرات خشکی دریاچه ارومیه بر منطقه شمالغرب بحث و بررسی شد.
تصویر احیای  دریاچه ارومیه روی میز نمایندگان شمال غرب

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جلسه مجمع نمایندگان شمالغرب با حضور محرابیان وزیر نیرو و سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس و وحید جلال راده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی عواقب و تاثیرات خشکی دریاچه ارومیه بر منطقه شمالغرب و پیگیری مصوبات و تصمیمات دولت درخصوص آسیب شناسی فعالیت های ستاد احیاء دریاچه ارومیه و ادامه فعالیت های موثر این ستاد برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات، مباحث و دیدگاه‌های خود را در خصوص احیای دریاچه ارومیه مطرح کردند.

جلال زاده با اشاره به نیاز اقدام فوری دولت نسبت به حل این مشکل زیست محیطی، تاکید کرد: هم اینک حال دریاچه ارومیه این نگین آبی شمال غرب کشور خوب نیست و معیشت و زندگی میلیون ها هموطن این مناطق کشورمان و در حوزه آبریز آن به ادامه حیات آن گره خورده است.

وی افزود: خشک شدن این پهنه آبی و رسوب میلیون‌ها تن نمک در کف آن باعث تولید گرد و غبار نمکی می‌شود که علاوه بر تهدید زیست بوم گیاهی و جانوری و آسیب به زمین های کشاورزی موج مهاجرت وسیع مردم از این منطقه خواهد شد.

منبع: خانه ملت

371262