مستندهای ایرانی در راه کره جنوبی

فیلم‌های مستند «فیکا و فیدان»، «شکارچی» و «آهسته و آرام» به کارگردانی دلاور دوستانیان در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره Aporia International village film festival کره جنوبی راه پیدا کردند.
تصویر مستندهای ایرانی در راه کره جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم‌های مستند «فیکا و فیدان»، «شکارچی» و «آهسته و آرام» به کارگردانی دلاور دوستانیان در ادامه حضور بین‌المللی خود به بیست و یکمین جشنواره Aporia International village film festival کره جنوبی راه پیدا کردند.

جشنواره آپوریای کره جنوبی در ابتدا به ابتکار اهالی یک روستا تشکیل شده و از قدیمی‌ترین جشنواره‌های روستایی در جهان محسوب می‌شود.

بیست و یکمین دوره این رویداد سینمایی از ۲۴ آذر تا ۲۵ دی ماه برابر با ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

فیلم مستند «فیکا و فیدان» روایتی درام و عاشقانه از زندگی دو گربه است این مستند ۲۵ دقیقه ای که روایتی ساده و احساسی دارد تاکنون میهمان ۶ جشنواره بین المللی فیلم و مستند بوده است که از مهم ترین آنها می توان به جشنواره مستند سینماحقیقت، فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شارجه و جشنواره المپیای یونان اشاره کرد.

دوستانیان در فیلم «آهسته و آرام» نیز به ارایه روایتی داستانی از زندگی دو حلزون رفته است.

370824