رییس مجمع نمایندگان استان یزد:

هیچ مسئولی در استان حق ندارد در خصوص کاهش سهمیه آب توافق کند

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: از اینکه دولت در این زمینه ورود کرده تشکر میکنیم اما نباید منجر به کاهش آب انتقالی شود و هیچ مسئولی در استان حق ندارد در خصوص کاهش سهمیه آب توافق کند.
تصویر هیچ مسئولی در استان حق ندارد در خصوص کاهش سهمیه آب توافق کند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد صالح جوکار رییس مجمع نمایندگان استان یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ما در استان منافع مشترکی داریم و در آن دخیل هستیم که از جمله آنان موضوع آب است بنابراین در این زمینه و منافع مشترک استان نباید نگاه سیاسی و جناحی داشت.

وی افزود: همه ما باید در کنار هم باشیم ما چیزی فراتر از حق خودمان نمی‌خواهیم البته اینکه مردم شرق اصفهان هم برای کشاورزی آب ندارند برای ما ناراحت کننده است اما سوال اینجاست که چرا تاکنون برای حل مشکلات کشاورزان شرق اصفهان اقدامی نشده؟ البته سهمیه آب انتقالی ۹۸میلیون متر مکعب بوده که در حدود ۶۰میلیون متر مکعب به یزد تخصیص داده شده هر چند این میزان آب هم که به یزد منتقل می شود قابل استفاده برای کشاورزی اصفهان نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در ادامه ابراز داشت: متاسفانه در فضای مجازی کمتر به موضوع آب پرداختیم این آب امروز آب شرب مردم بوده و یزدی ها هم تاکنون نجابت به خرج دادند هر چند بخشی از آب همین خط فعلی هم بخشی از مناطق اصفهان مثل بهارستان و ورزنه را تامین می شود.

ما برای رفع شبهه استفاده آب برای گلخانه ها نماینده اصفهان را دعوت کردیم و این موضوع را به طور شفاف به نمایش گذاشتیم.

جوکار تاکید کرد: البته معتقدیم باید مشکل کشاورزان شرق اصفهان نیز حل شود چرا که آن عزیزان هم از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: از اینکه دولت در این زمینه ورود کرده تشکر میکنیم اما نباید منجر به کاهش آب انتقالی شود و هیچ مسئولی در استان حق ندارد در خصوص کاهش سهمیه آب توافق کند.

حیران_استان یزد

370684