پرسون بررسی کرد؛

چرا اعتراض بازیکنان تیم ملی فوتبال هماهنگ شده بود؟

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از برد لبنان از تدارکات تیم انتقاد کردند.
تصویر چرا اعتراض بازیکنان تیم ملی فوتبال هماهنگ شده بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال ایران بعد از حاشیه‌های مربوط به خط خوردن مهدی طارمی از فهرست بازیکنان و همچنین با تصاویر منتشرشده از آنان در فرودگاه که دارای چندین چمدان بودند، در نهایت در دقایق آخر لبنان را ۲ به ۱ برد و از تبعات شکست مقابل تیم ملی این کشور جست.

اما موضوعی که نسبتا تازگی داشت، انتشار یک پست مشترک از سوی بازیکنان تیم ملی و انتقاد به شرایط بود.

آنها نوشتند: "بازیکنان در صفحه اینستاگرام خود نوشتند: ما بازیکنان تیم ملی با همه توان و غیرت ایرانی و با حمایت شما مردم شریف ایران در دور رفت بدون شکست صدرنشین شدیم. لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی رو به رو است که به هیچ وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکاتی و پشتیبانی در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم. یک سال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شست و شو دوباره باید آنها را بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفت.

بازیکنان تیم ملی بر خلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند. از صعود در بحرین به بعد دیگر خبری از مسئولان ورزش کشور نبوده، پیروزی های ما برایشان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند به طور کلی فراموشمان کردند. این وضعیت اصلا مناسب تیم نیست که در صدر رنکینگ آسیا و و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود."

واکنش فدراسیون فوتبال به این اعتراض

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص پست مشترک بازیکنان تیم ملی در اعتراض به تدارکات برای تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: هر چیزی که از جانب بازیکنان تیم ملی مطرح شده قابل توجه است. پیش تر هم اشاره کردیم تیم ملی نیاز به حمایت دارد و امیدواریم همه در کنار فدراسیون قرار بگیرند. تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است و ما هم تلاش می‌کنیم شرایط را برای موفقیت فراهم کنیم.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی زبان به انتقاد گشودند که نسب به اکثریت جامعه ایران وضع مالی بهتری دارند و در رفاه هستند. هرچند آنها حق اعتراض به وضع موجود را دارند و این مسئله با مقایسه وضعیت خود با تیم‌های ملی کشورهای دیگر بیشتر خود را نشان می‌دهد، اما آنها باید متوجه نکاتی در این‌باره باشند.

احتمالا اعتراض هماهنگ شده بازیکنان تیم ملی و علنی کردن موضوعاتی نظیر پوشیدن مکرر لباس، سبب شود تا آنها حداقل به پاداش خود و یا شرایط مطلوب برسند، اما باید به این نکته توجه داشت که از شرایط ایجاد شده تمام مردم ایران زیان می‌بینند و مشکل باید از سرمنشأ آن حل شود که متأسفانه اراده‌ای برای آن وجود ندارد.

370664