عباس زاده مشکینی:

اموال آزادشده ایران ترجیحا به صورت منابع مالی باشد و به اجبار کالا تحمیل نشود!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هرگاه بخشی از اموال مسدود شده ایران، آزاد می‌شود آن را در چارچوب قانون بودجه و تحت نظارت و جهت سرمایه‌گذاری در حوزه زیربنایی و حل مشکل اشتغال هزینه می‌کنیم.
تصویر اموال آزادشده ایران ترجیحا به صورت منابع مالی باشد و به اجبار کالا تحمیل نشود!

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی 3.5 میلیارد دلار اموال مسدود شده ایران از یکی از کشورها، گفت: اموال جمهوری اسلامی در بسیاری کشورهای مختلف بلوکه شده و دستگاه دیپلماسی برای آزادسازی این اموال، در حال تلاش بوده و کار دیپلماتیک و حقوقی انجام می دهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تا کنون بخشی از منابع ما در برخی کشورها به روش های مختلفی آزاد شده است، عنوان کرد: ما تجربه بازگشت اموال بلوکه شده خود به صورت پول یا کالا را داشته ایم البته ترجیح می دهیم وقتی قرار است پولی آزاد شود به صورت همان منابع مالی باشد و اگر به اجبار بخواهند کالا بدهند، نوعی تحمیل است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وقتی اموال جمهوری اسلامی به کشور باز می گردد انتظار داریم فشار روی حوزه اقتصاد برداشته شود، اظهار کرد: راهبرد ایران همواره اقتصاد مقاومتی بوده و باید میان دخل و خرج توازن ایجاد و منابع در حوزه زیرساخت و جایی مصرف شود که سود آن به کشور برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هر هزینه ای باید در چارچوب بودجه مصوب و تحت نظارت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اولویت ها مشخص است و منابع مالی جایی هزینه می شود که بهره وری و سود برای کشور داشته باشد که البته ترجیحا سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی خواهد بود تا مشکل اشتغال و تولید حل شده و صادرات تقویت شود.

منبع : خانه ملت

370578