احیا برخی واحدهای دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام نور از اهتمام ویژه بر احیای برخی واحدهای دانشگاه خبر داد که دارای فضای فیزیکی مناسب هستند و می‌توان با راه اندازی برخی رشته‌های میان رشته‌ای آنها را پویا و فعال کرد.

تصویر احیا برخی واحدهای دانشگاه پیام نور

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم تقی زاده در نشست هم اندیشی رؤسای منطقه سه و چهار این دانشگاه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور رسالت خود را در جهت ارتقای نام ایران اسلامی در میادین علمی ملی و بین المللی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند و هر آنچه که موجب ایجاد نشاط، انگیزه و امید در بین مردم ایران و جوانان جویای علم در اقصی نقاط کشور می‌شود، هدف و مأموریت ویژه این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی ورود دانشگاه به بحث آموزش‌های آزاد را بسیار مهم دانست و افزود: فراهم سازی بستر غنی الکترونیکی، مهم‌ترین توانمندی و ویژگی منحصر به فرد دانشگاه پیام نور است که می‌تواند از این بستر برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز مردم استفاده کند.

رئیس دانشگاه پیام نور وجود این دانشگاه در برخی از مناطق را عامل انگیزه، پیشرفت و ارتقای جایگاه آن منطقه عنوان کرد و گفت: اهتمام ویژه ما حفظ و احیای برخی واحدهای دانشگاه است که دارای فضای فیزیکی مناسب بوده و می‌توان با راه اندازی برخی رشته‌های میان رشته‌ای و مورد نیاز بازار کار، آنها را پویا و فعال کرد.

تقی زاده شیوه آموزش ترکیبی دانشگاه پیام نور یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه است که می‌تواند خدمات متنوع آموزشی را به متقاضیان ارائه کند و در عین حال دانش آموختگانی مستقل، خودکفا و توانمند به جامعه عرضه کند.

وی بار دیگر به جذب دانشجوی خارجی و ایرانیان مقیم خارج در مراکز بین الملل تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز بین الملل، انتشارات دانشگاه به ویژه در بخش تدوین و ترجمه منابع درسی و دوره‌های آموزش‌های آزاد می‌توانند در بخش درآمدزایی برای دانشگاه بسیار مؤثر باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی در سطح جامعه را رسالت دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت‌های بسیار ویژه ای هم در بخش اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه است که می‌توانند به عنوان مشاور در خدمت دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها باشند.

سرپرست دانشگاه پیام نور فعالیت مجدد بانک سوال برای غنی سازی و به روز رسانی سوالات امتحانی را ضروری دانست و اظهار داشت: آزمون‌های متمرکز و سراسری نقطه قوت کیفیت در این دانشگاه است و در دورانی که وضعیت شیوع کرونا رو به کاهش است، می‌توانیم به برگزاری حضوری امتحانات به صورت متمرکز بیندیشیم و خود را برای آن آماده کنیم.

وی اهتمام ویژه رؤسا برای عضویت دانشگاه در شورای کمیته پژوهش استانداری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهم‌ترین ثمره این عضویت، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه به دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها و آغاز همکاری‌های مشترک است.

وی پیشنهاد رؤسای استانی مبنی بر کسب مجوز راه اندازی مدارس غیرانتفاعی را نیز مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان دانشگاه پیام نور را دانشگاهی پویا دانست و گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور دانشجویانی متکی به خود و مستقل هستند که مشارکت فعالی در تشکل‌ها، همایش‌ها، عرصه‌های علمی و پژوهشی و ورزشی دارند و همین امر موجب شده است که دانش آموختگان این دانشگاه برای ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور کاملاً آمادگی دارند.

منبع: مهر

370041