اجرای بیش از ۱۰هزار برنامه در هفته کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی

مهدی رمضانی معاون توسعه و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برنامه‌های این نهاد در سه بخش شامل برنامه‌های «ملی»، حدود ۳۳۰ برنامه «استانی» و بیش از ۱۰ هزار برنامه «کتابخانه‌ای» در سطح کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهد شد.
تصویر اجرای بیش از ۱۰هزار برنامه در هفته کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی رمضانی معاون توسعه و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز سه شنبه در نشست خبری بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی با اشاره به سه دسته برنامه های این نهاد شامل برنامه ةای ملی، استانی و کتابخانه‌ای، به مهمترین برنامه های ملی در این راستا اشاره کرد و افزود: این برنامه ها، برگزاری آیین اختتامیه پنجمین دو سالانه کارتن کتاب، تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا با حضور در مرقد امام راحل با حضور مدیران نهاد، آغاز طرح اهدای کتاب با شعار «کتاب را همنشین خانواده های ایرانی کنیم» در کتابخانه های عمومی سراسر کشور که اگرچه در طول سال اجرا می شود اما پررنگ تر می شود، بخشودگی جرایم دیرکرد بازگشت کتاب به کتابخانه ها، مجموعه افتتاح ها و بازگشایی کتابخانه ها در سراسر کشور که حدود ۱۸ افتتاح و بازگشایی در سطوح مختلف کتابخانه ای را شامل می شود. همچنین پیش نشست همایش طراحی و توسعه کتابخانه های عمومی در راستای توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، اجرای طرح «کتابیار» با محوریت کمک گرفتن از دانش آموزان در راستای افزایش مشارکت مردم در اداره کتابخانه های عمومی از جمله این برنامه هاست.

دبیر بیست و نهمین هفته کتاب با تاکید بر لزوم تنوع برنامه ها گفت: برگزاری نشست خاطره گویی کتابداران، وبینار معرفی و انتشار جایزه معرفی بهترین کتابداران، همایش تجلیل از کتابداران و فعالان حوزه کتابخوانی با حضور وزیر فرهنگ روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه، تقدیر از خیرین حوزه کتاب، معرفی و تقدیر انجمن های برتر در حوزه ترویج کتاب‌خوانی از دیگر برنامه هاست.

بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان تا ۱ آذر برگزار می شود.

در حال حاضر ۲ هزار و ۶۸۵ کتابخانه نهادی در سراسر کشور داریم که با مجموع کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل تعدادشان به ۳ هزار و ۶۳۱ کتابخانه و سالن مطالعه می‌رسد. ازاین‌ بین حدود ۷۹۵ باب کتابخانه روستایی و ۳۶ کتابخانه هم سیار هستند و مابقی هم کتابخانه‌های شهری به شمار می‌آیند.

منبع: ایرنا

370010