اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به جایزه غزل جلال پور

دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران پس از ثبت‌نام در سایت جایزه تا ۲۹ آبان‌ ماه جاری فرصت دارند مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ادبی ارسال کنند و این مهلت تمدید نمی‌شود.
تصویر اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به جایزه غزل جلال پور

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن فرهادی روز دوشنبه افزود: این رویداد با هدف ارج نهادن به سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در بخش‌های غزل‌های ارسالی (حداقل سه و حداکثر پنج اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ‌شده (کتاب باید در یکی از سال‌های ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقاله‌‎ها و پژوهش‌ها باید در خصوص غزل باشد) در دی امسال برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: با وجود اینکه شرایط کرونایی، فضای ادبی کشور را تحت شعاع خود قرار داده است، اما در این دوره مانند دو دوره قبل استقبال خوبی از این رویداد ملی صورت گرفته و آثار قابل‌ تاملی به دبیرخانه تاکنون ارسال شده است.

فرهادی گفت: برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یکم دی‌ معرفی خواهند شد و آیین پایانی ۱۱ دی‌ ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید و غزل‌سرای جنوبی در بندرگناوه زادگاه وی تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی افزود: محمدرضا روزبه، کبری موسوی‌ قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی، داوری بخش پژوهش و مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد داوری قرار می‌دهند.

دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل جلال حسین پور بیان کرد: حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی طبق فراخوان منتشرشده و مقررات و شرایط ثبت نام ۳۰ سال است و بخش‌های کتاب و پژوهش شرایط سنی ندارد.

وی به دیگر شرایط ثبت نام در این دوره اشاره کرد گفت: بیش از نیمی از شعرهای کتاب‌های ارسالی در بخش مجموعه اشعار باید در قالب غزل سروده شده باشد.

فرهادی افزود: همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت و در بخش مجموعه‌ غزل باید مجموعه اشعار خود را اعم از جلد، صفحه شناسنامه و اشعار کتاب در وب‌سایت بارگذاری کنند.

دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل جلال حسین پور یادآور شد: فایل ارسالی متقاضیان با فرمت PDF باشد و در این بخش باید پنج نسخه از کتاب خود را نیز به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

وی گفت: غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران برای حضور در این جایزه باید نخست در سایت جایزه به نشانی www.hjpa.ir ثبت نام کرده، سپس مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ملی به نشانی استان بوشهر (بندر گناوه- صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۷۰۰۷۱ ارتباط برقرار کنند.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

369777