آغاز نشست خبری رئیس جمهور/ آخرین برنامه قبل از ترک سمنان

سمنان- رئیس جمهور ایران اسلامی در پایان سفر یک روزه به استان سمنان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران شرکت کرد تا به سوالات آنها پاسخ بدهد.
تصویر آغاز نشست خبری رئیس جمهور/ آخرین برنامه قبل از ترک سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در پایان سفر یک روزه خود به استان سمنان درباره مهمترین مصوبات این سفر بیان کرد: پروژه حرم تا حرم یکی از مهمترین طرح‌های استان سمنان در حوزه حمل و نقل است که به واسطه مسیر طولانی ۱۰ ساعته در استان می‌بایست ایستگاه‌هایی برای کاهش مخاطرات در نظر گرفته شود.

وی افزود: طبق بررسی که وزرای کابینه در سطح شهرستان‌های استان سمنان انجام دادند خوشبختانه توانستیم شاهد مصوبه خوبی باشیم که ماحصل سفر یک روزه هیئت دولت به استان بود که وزرا به تفکیک در خصوص آنها توضیح دادند همچنین این پروژه‌ها سعی شد به ظرفیت‌های استان شامل صنعت کشاورزی حمل و نقل و همچنین کمبود آب توجه ویژه‌ای شود.

رئیس جمهور بیان داشت: از سویی دیگر در نشست‌های مختلف که با مسئولان استاندار نخبگان و مردم داشتیم مسائل و مشکلات مطرح شده و ناظران نسبت به تهیه گزارش‌های آن مبادرت می‌ورزند برای مثال در حوزه بهداشت و درمان و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی یکی از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در استان سمنان خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه در این سفر مشکلاتی که هر یک از شهرهای استان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و غیره دارند مورد بررسی قرار گرفته است، بیان داشت: به خصوص در حوزه آب وزیر نیرو بررسی‌های لازم را در راستای منابع آبی استان به عمل آورده تا بتوانیم شاهد اجرای طرح‌های خوبی باشیم.

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز امروز نکات مختلفی در سطح استان سمنان مطرح شد که برای مثال می‌توان به نشست با عشایر و بررسی مسائل آنها در مهدی‌شهر اشاره کرد از سوی دیگر وزیر جهاد کشاورزی ایده‌هایی را در این سفر داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اعطای نهاده‌های دامی به صورت امانی به دامداران و باز پس گیری مبالغ آن در آینده به دلیل مشکلاتی که هم اکنون دارند اشاره کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد یک مجتمع دامداری در مهدی‌شهر یکی دیگر از موضوعات بود که امروز در طول سفر به این شهرستان به آن پرداخته شد و مردم به خصوص دامداران مطالبه این زیرساخت را دارند.

رئیسی افزود: طرح‌های هر استان قبل از سفر هیئت دولت مورد بررسی قرار می‌گیرند و وزارت خانه‌ها درباره آن کار کارشناسی می‌کنند همچنین از استان دعوت می‌شود تا در حوزه معاونت اجرایی رئیس جمهور و سپس معاون رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه مجدداً این طرح‌ها بررسی شوند و حتی از بانک‌های عامل نیز دعوت می‌شود تا هر کدام بتوانند تسهیلاتی را ارائه کنند و به میدان بیایند لذا پروژه‌ها سعی شده تا از لحاظ کارشناسی به صورت دقیق ارائه شوند از سوی دیگر برای هر بانک صورتجلسات ای تعیین شده تا مقدار تسهیلاتی که به هر پروژه پرداخت می‌کنند به صورت تعهد لحاظ شود تا شاهد اجرا شدن طرح‌ها باشیم.

منبع : مهر

369245