پاسخ ضرغامی به گلایه‌ یک باستان‌شناس

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یادداشت تند و گلایه‌آمیز حکمت‌الله ملا صالحی واکنش نشان داد و نوشت: روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات!
تصویر پاسخ ضرغامی به گلایه‌ یک باستان‌شناس

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عزت‌الله ضرغامی که از جمله مسئولان فعال در فضای مجازی محسوب می‌شود و معمولا دیدگاه‌ها و مواضع خود را در خصوص موضوعات مختلف در این فضا به اشتراک می‌گذارد اخیراً در صفحه مجازی خود با انتشار توئیتی نوشت:

"فحش‌نامه‌ای از یک استاد رشته باستان‌شناسی که بر اساس توهماتی از نظریات و اقدامات‌ام منتشر شده است را خواندم. میراث فرهنگی ناملموس ما ایرانیان از دیرباز مشحون از گفتار و پندار و کردار نیک است. روح باستان‌شناسی مهم است نه صرفاً چند جلد محفوظات!"

به نظر می‌رسد این توئیت ضرغامی در واکنش و پاسخ به دکتر ملاصالحی یکی از باستان‌شناسان کشور منتشر شده است.

حکمت‌الله ملاصالحی استاد دانشگاه و عضو هئیت امنای بنیاد ایران‌شناسی چندی پیش با انتشار متنی بسیار تند به شدت از سید عزت‌الله ضرغامی انتقاد کرد.

وی در این متن نسبت به انتخاب و انتصاب ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین حواشی به وجود آمده در خصوص اظهارات ضرغامی درباره مقبره کوروش در پاسارگاد واکنش نشان داده و اقدامات و اظهارات اخیر وی را ناشی از عدم شناخت عمیق از تحولات عظیم و بی‌سابقه تاریخی، فکری، فرهنگی و سیاسی عنوان کرده است.

چندی پیش اظهارات ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر هیئت دولت به استان فارس و در شورای اداری این استان مبنی بر اینکه "مردم پاسارگاد به دلیل مقبره کوروش امکان کشاورزی و حفر چاه نداشته و به همین دلیل باید قوانین حریم آثار تاریخی مقداری انقباض کند" واکنش‌های مختلف و بعضاً انتقاداتی را به همراه داشت.

البته ضرغامی بعداً در این خصوص اظهار داشت: وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیست. تعجب می‌کنم از این تحریف و احساس کردم که نیازی به پاسخ نیست و نمی‌توان گفت که وزیر میراث می‌تواند ادعا کند که "می‌خواهم کنار مقبره کوروش چاه حفر کنم".

وزیر میراث فرهنگی همچنین معتقد بود به سخنان وی به صورت کامل و درست توجه نشده و از آن استنباط و برداشت شخصی شده است.

دنبال حفر چاه کنار مقبره کوروش نیستم!

منبع: تسنیم

369060