به گزارش سایت خبری پرسون، آیتاله ابراهیمی مدیر عامل بانک سپه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک سپه که با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل سابق این بانک، تصریح کرد: سلامت امروز بانک سپه حاصل بیش از ۹ دهه تلاش و مجاهدت مجموعه مدیران و کارکنان این بانک است.
ضرورت سودآوری از محل واسطهگری مالی و خدمات
وی با اشاره به تلاش بانکهای کشور برای سودآوری از طریق فعالیتهای غیر بانکی، اظهار داشت: بر اساس مقررات موجود کمتر بانکی از محل واسطهگری مالی قادر به سودآوری است و در حوزه خدمات هم کارمزدهای دریافتی از مشتریان جوابگوی هزینههای جاری بانکها نیست به همین دلیل بانکها برای کسب درآمد به اجبار به فعالیتهای گوناگون نظیر شرکتداری روی میآورند. ادامه روند کسب سود بانکها از طریق بنگاهداری مخاطراتی دارد؛ به همین سبب سازمانهای ذیربط میبایستی ابتدا نسبت به مقررات گذاری جدید و واقعی کردن نرخبندیها اقدام و سپس زمینه خروج بانکها از بنگاهداری را فراهم کند.
مدیرعامل بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گفت: امروز در حالی نخستین بانک ایرانی به بزرگترین بانک کشور تبدیلشده است که در آن پنج بانک خصوصی با پلتفرمهای متفاوت و در حوزههای کسبوکاری مختلف در کنار بانک دولتی سپه، بهصورت یک بانک واحد فعالیت میکنند که به این جهت شرایط نهایی شدن ادغام قدری پیچیده شده است. که این مهم با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به زودی مرتفع خواهد گردید.
مراقبت از نیروی انسانی و ارتقای همدلی و همافزایی؛ برنامه اولویتدار
ابراهیمی یادآور شد: ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه در کنار برخی چالشها، فرصتهای مطلوبی نیز برای این بانک ایجاد کرد که ما باید از این فرصتها بهدرستی استفاده کنیم. وی اشاره کرد در بروز بحرانها و سختیها، انسانهای بزرگ کشف میشوند، شرایط فعلی بانک سپه میدان آزمون برای مدیران و کارکنان عزیز این بانک است.
مدیرعامل بانک سپه مراقبت از نیروی انسانی و ارتقای همدلی و همافزایی بین آحاد کارکنان را از مهمترین برنامههای اولویتدار این بانک خواند وگفت: تمام مسائل و موضوعات بانک با تکیه بر نیروی انسانی این بانک حل خواهد شد، به همین خاطر باید هرچه سریعتر نیروی انسانی بانکهای ادغامی را با وحدت و همدلی برای دستیابی به اهداف و چشمانداز مدنظر بانک، سازماندهی و بسیج کنیم.
وی ضمن تأکید بر استفاده از تمام توانمندیها و ظرفیتهای بانک سپه تصریح کرد: این بانک نیازمند مدیران بنبست شکن و متکی به مدد الهی است تا در مدت کوتاه مسیر تعالی بانک را هموار نمایند.
نیروی جوان؛ بزرگترین مزیت رقابتی و تحقق بزرگترین بانک دیجیتال خاورمیانه و درتراز انقلاب اسلامی
ابراهیمی برخورداری از نیروی جوان را بزرگترین نقطه قوت بانک سپه دانست و گفت: بیش از ۷۵ درصد از کارکنان این بانک دارای سابقه زیر ۲۰ سال خدمت هستند و اینیکی از بزرگترین مزیت رقابتی و اولین وآخرین فرصت طلایی جوانی نیروی انسانی در بانک سپه خواهد بود، بنابراین ما باید از این فرصت استثنایی بانک به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی تأکید کرد امروز تعداد زیادی از کارکنان و مدیران بانک سپه در زمره مجاهدین صادق فی سبیل الله هستند که حاضرند سرمایه ارزشمند و گران سنگ جوانی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کنند، مدیران و کارکنان بانک سپه آماده خدمتگزاری مجاهدانه به اسلام و مردم هستند. به فضل الهی با استفاده حداکثری از فرصتهای موجود و تلاش جهادی و انقلابی بیوقفه و با اطمینان از تحقق وعدههای الهی، این بانک را در آینده نزدیک به بزرگترین بانک دیجیتال خاورمیانه و در تراز انقلاب اسلامی تبدیل خواهند کرد.
استقرار نظام بانکداری جامع و بانک نمونه در اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل بانک سپه تدوین برنامههای تحول راهبردی، استقرار نظام بانکداری جامع و عملیاتی کردن طرح تحول حوزه فناوری، طراحی خطوط کسبوکار متناسب با شرایط محیطی و مأموریتی، باز مهندسی ساختار سازمانی، بازطراحی مدل خاص سرویسدهی به مشتریان ویژه، بهبود شاخصهای عملیاتی علیالخصوص کاهش مطالبات معوق و مدیریت سود و زیان بانک را از دیگر برنامههای مهم این بانک برشمرد.
ابراهیمی در پایان از آمادگی بانک سپه برای نقشآفرینی درکمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خبرداد وخاطرنشان کرد: این بانک ازطریق فعالیت شرکتهای زیرمجموعه و فعالیتهای بانکداری سعی خواهدکرد الگوی مناسبی در زمینه کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.