تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

پس از عبور قیمت اتریوم از ۴,۰۰۰ دلار، تحلیل‌گران با اشاره به عواملی که ممکن است روند صعودی این ارز دیجیتال را تقویت کنند، پیش‌بینی می‌کنند که اتر در راه رسیدن به ۵,۰۰۰ دلار است.
تصویر تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم

به گزارش سایت خبری پرسون، دیروز و پس از تلاش معامله‌گران برای بازگرداندن قیمت بیت کوین به نزدیکی ۶۳۰۰۰ دلار، قیمت اتریوم هم با عبور از اوج تاریخی خود، به بالای ۴,۴۶۰ دلار رسید.

حالا و با توجه به حمایت‌شدن بیت کوین در سطح ۶۰,۰۰۰ دلاری، تحلیل‌گران انتظار افزایش بیشتر قیمت اتریوم و ورود به فاز کشف قیمت را دارند.

نوسانات صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم باعث شد تا تحلیل‌گران اظهارنظرهای متفاوت و عمدتاً‌ صعودی در مورد بازار داشته باشند. کریپتواد (Crypto_Ed_NL)، از تحلیل‌گران توییتری، در توییتی نوشت: به نظر می‌رسد روی ۴۰,۰۰۰ دلار به‌اندازه‌کافی دیدگاه صعودی داشتم و آن زمان هدف ۷۳,۰۰۰ دلار را تعیین کردم.

پس از افزایش قیمت اخیر و جهش شتاب صعودی، او در توییتی دیگر نوشت: هدف [قبلی] تا ۹۰,۰۰۰ دلار بالا رفته است. پس از اصلاح قیمت [از آنجا] احتمالاً ۱۰۰,۰۰۰ دلار را خواهیم داشت.

کریپتواد با اشاره به سناریوی صعودی قیمت بیت کوین، در توییت بعدی خود نوشت که چنین نوساناتی ممکن است باعث افزایش قیمت اتریوم تا ۶,۰۰۰ دلار شود. او در این باره نوشت: نیازی نیست سلب مسئولیت کنم. وقتی اشتباه کنم، اشتباه کرده‌ام، ولی این بار اگر اشتباه کنم برای خودم جای تعجب دارد.

شرکت تحلیلی دیسنتریدر (Decentrader) هم با ارائه تحلیلی جزئی‌تر از وضعیت بازار، اعلام کرد که پولبک ۱۴ درصدی قیمت از سطح ۶۷,۰۰۰ دلاری به‌دلیل فعالیت معامله‌گرانی بوده که از اهرم در معاملات خود استفاده می‌کردند. طبق اعلام دیسنتریدر، این معامله‌گران با استفاده از اهرم‌های بالا با خیز بیت کوین به‌سمت اوج تاریخی، به شکلی تهاجمی موقعیت‌های خرید ایجاد کرده‌اند.

به‌گفته دیسنتریدر، با توجه به لیکوییدشدن ۱۲۰ میلیون دلار موقعیت شورت در چهارشنبه گذشته و لیکوییدشدن ۱۰۰ میلیون دلار موقعیت لانگ در روز بعد از آن، هم معامله‌گران موقعیت‌های لانگ و معامله‌گران موقعیت‌های شورت دچار ضرر شدند. دیسنتریدر معتقد است معامله‌گران لانگی که لیکویید شدند، اواخر جهش موقعیت‌های صعودی خود را ایجاد کرده بودند. دیسنتریدر در این باره می‌نویسد: بیت کوین به نقطه آغاز رالی ماه مه (اردیبهشت) پولبک زده است که حالا و پس از جهش ناموفق [اخیر] به‌عنوان یک سطح حمایتی عمل می‌کند.

تایم فریم‌های بالاتر از تداوم روند صعودی خبر می‌دهند و از سوی دیگر، احتمالاً به‌زودی شاهد تقاطع میانگین متحرک ۱۲۸ روزه (MA128) و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA200) خواهیم بود. در بازارهای صعودی گذشته، پس از چنین تقاطع‌هایی رالی حفظ شده است. از نظر تکنیکال، چرخه بازار و عوامل درون‌زنجیره‌ای، انتظار داریم تا رسیدن به ۸۵,۰۰۰ و ۹۰,۰۰۰ دلار، مانع مهمی پیش روی بیت کوین نباشد.

اتر آماده رسیدن به ۵,۰۰۰ دلار

مایکل وندپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر مطرح بازار، اخیراً پیش‌بینی خود از بازار را تشریح کرده است. او در این باره می‌گوید: تغییر مطلوب حمایت/ مقاومت را شاهد هستیم و احتمالاً وضعیت برای تداوم روند به‌سمت ۵۰۰۰ دلار آماده است.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۲.۷۵ تریلیون دلار است. در این میان بیت کوین با سهم ۴۲ درصدی از بازار، بیشترین سلطه را در میان دیگر ارزها در اختیار دارد. اتریوم، بایننس کوین و تتر در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع: ارز دیجیتال

368227