محمد احصایی با عکس هایش به گالری گلستان رفت

نمایشگاه عکس‌های محمد احصایی، اسلایدهای رنگی که او در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ گرفته و در بخش بزرگی از آن‌ها، نماهایی از موزه‌های جهان را به ثبت رسانده است، نخستین نمایشگاهی است که گالری گلستان پس از شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می‌کند.
تصویر محمد احصایی با عکس هایش به گالری گلستان رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایشگاه عکس‌های محمد احصایی به‌عنوان سومین «دیدار هنرمند» کاری از بهزاد حاتم عصر جمعه، هفتم آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود. «گنج بازیافته» عنوان این نمایشگاه است و هم‌زمان کتاب این مجموعه نیز رونمایی خواهد شد.

این نمایشگاه شامل اسلایدهایی رنگی است که احصائی در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰، در روزگار دانشجویی خود گرفته و در بخش بزرگی از آن‌ها، نماهایی از موزه‌های جهان را به ثبت رسانده است.

در بخشی از کتاب «گنج بازیافته» چنین می‌خوانیم:

«عکس‌های موزه‌ها، هنرمند جوانی را نشان می‌دهد که با نگاهی هنرشناس و ستایشگر، آمده است که بیشتر ببیند و بستاید و بیاموزد و هم‌زمان عکاسی کنجکاو، تیزبین و بازیگوش را که دریچه دوربینش را بر هر چیزی نمی‌گشاید. او بسیار گزیده و سنجیده و شکیبا رفتار می‌کند. یک گروه از عکس‌های احصائی از پیوند میان نگرنده و کار هنری است. برخی از این‌ها چیزی بیش از نگهداری یک دم درست از روبه‌رویی یک نگرنده با یک کار هنری است، احصائی با نگاه درست و با شکیبایی توانسته است از بسیاری از این روبه‌رویی‌ها و درآمیختن کار هنری و تماشاگر، یک کار هنری دیگر بیافریند.» در این کتاب در کنار بعضی از عکس‌ها یادداشتی درباره آن به خط احصائی نیز آمده است.

کتاب «گنج بازیافته» را مانند دو کتاب پیشین «دیدار هنرمند»، نشر نظر در همکاری با گالری ۱۰ منتشر کرده است. این کتاب‌ها دو زبانه هستند و متن انگلیسی آن ترجمه متن فارسی نیست و نویسنده آن را برای خواننده غیرایرانی نوشته و گاه در آن، چیزهایی را توضیح داده که خواننده ایرانی خود بر آن آگاه است.

گالری گلستان تا ۱۲ آبان میزبان عکس‌های «گنج بازیافته» است.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

367616