دو نکته مهم راجع‌ به سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی

سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه‌اش با حضور وزیر کشور خبرساز شد.
تصویر دو نکته مهم راجع‌ به سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش سایت خبری پرسون، سیلی خوردن زین العابدین خرم، فرمانده سابق سپاه عاشورا و استاندار جدید استان آذربایجان شرقی در مراسم معارفه‌اش به صورت ناگهانی و با آن شدت اتفاق عجیبی بود و احتمالا به این زودی‌ها از اذهان مردم پاک نشود. موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانیم ضارب یک شهروند عادی نبوده، سرهنگ ایوب علیزاده از اعضای سپاه همین استان است و به روایتی مدرک دکتری اقتصاد نیز دارد.

گذشته از این اقدام که در حجم خشونت آن صحبتی نیست. این اتفاق سبب گشوده شدن مسائل جدیدی شد که صرفا به دو نکته در این گزارش اشاره می‌شود.
اول این که استاندار جدید تبریز گفت که از این سیلی‌ها از داعش بسیار خورده و به گونه‌ای ضارب را داعشی خطاب کرد. این صحبت و همچنین انتشار ویدئویی توسط احمدی‌نژاد سبب واکاوی بیشتر موضوع اسارت خرم به دست تکفیری‌ها شد. احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ویدئویی منتشر کرده و مدعی است رئیس جمهور قبلی با وساطت قطر و با صرف هزینه هنگفت اسرای ایرانی را در سوریه که یکی از آنها استاندار جدید تبریز بوده را آزاد کرده است.

واقعیت ماجرای اسارت استاندار تبریز توسط داعش

حسن شمشمادی، خبرنگار در کانال تلگرامی خود با نقل قولی راجع به ماجرای اسارت سردار خرم نوشته است. واقعیت این است که وی در جریان جنگ علیه داعش و در کنار گروه‌های مقاومت حضور نداشته، بلکه وی به همراه یک گروه 48 نفره در مرداد سال 91 به قصد زیارت وارد کشور سوریه شده و در مسیر دمشق تا هتل توسط یک گروه تکفیری ربوده می‌شود.

گفته می‌شود اسارت این 48 نفر، پس از 159 روز شکنجه و بازجویی با وساطت قطر و پرداخت مبلغ هنگفت و همچنین آزادی 2000 تروریست از زندان‌های سوریه خاتمه می‌یابد و این گونه یک سفر زیارتی توسط این گروه برای کشور هزینه بالایی ایجاد می‌کند.

راجع‌به فرد ضارب

موضوع بعدی که باید به آن اشاره شود، ضارب استاندار تبریز یعنی سرهنگ ایوب علیزاده است. گفته می‌شود وی فرزند شهید جانباز 70 درصد است که دارای اختلالات اعصاب و روان ناشی از جنگ بوده است. به گونه‌ای این سرهنگ سپاه و دیگر اعضای خانواده مورد ضرب و شتم از سوی پدر جانباز خود قرار می‌گرفتند که به دلیل بیماری کنترلی بر رفتار خود نداشته است.

همین موضوع کافی است تا نگاه تازه‌ای به این اتفاق داشته باشیم. به راستی بنیاد شهید برای خانواده‌های این جانبازان جنگ تحمیلی چه کرده و آیا قدمی برای روح و روان آنها که در چنین شرایطی صدمه دیده، برداشته است؟

به هیچ وجه بحث توجیه سیلی زدن به صورت استاندار جدید تبریز نیست که برای نگارنده با گذشت زمان هضم نشده است، اما متولیان امر باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند و چه بسا با ارائه خدمات لازم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های این جانبازان در زمان مناسب، شاهد وقوع چنین صحنه‌های نبودیم.

367418