ابطحی بیان کرد؛

عمق فاجعه دولت روحانی!/ محکومیت سیف و عراقچی نشان داد تخلفات دولت سابق گسترده‌تر از این حرف‌ها است

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه وقتی سیف و عراقچی به حبس محکوم شده‌اند، یعنی موضوع گسترده‌تر از این حرف‌ها است. ، گفت: انتظار می‌رود مجلس دامنه پیگیری‌های خود را افزایش دهد.
تصویر عمق فاجعه دولت روحانی!/ محکومیت سیف و عراقچی نشان داد تخلفات دولت سابق گسترده‌تر از این حرف‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدجواد ابطحی نماینده ادوار مجلس رسانه‌هایی که به دنبال ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس هستند را طبق آیه قرآنی «دمندگان در گره‌ها» خواند و گفت: برای اداره کشور در بحث‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره، گره‌هایی به وجود می‌آید؛ مخصوصاً که ما وارث یک ویرانی هستیم و زمینه سوخته‌ای داریم که دولت روحانی برایمان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی، اختلاف نظر طبیعی است، اما اینکه فضا را جوری جلوه بدهند که اینها مقابل هم ایستاده‌اند و صف‌آرایی کرده‌اند خطاست، چرا که این‌چنین نیست.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: وقتی در تاریخ و بعد از انقلاب را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در مواردی که دوستان دیروز، دشمنان امروز شده‌اند؛ دست منافقین یا فتنه‌گران در کار بوده است.

ابطحی با تاکید بر اینکه هر مسئولی باید در انتخاب اطرافیان خود دقت کند تا اسیر فتنه‌گران نشود، تصریح کرد: دولت، مجلس و مسئولان باید مواظب افراد غرب‌زده چه در عرصه رسانه‌ها و چه در عرصه سیاست باشند. البته منتقدان و اصلاح‌طلبان خوش‌سابقه‌ای که از دل و جان انقلاب اسلامی را دوست دارند و بدون غرض‌ورزی جناحی به مسائل می‌پردازند از این دایره به دورند.

وی با بیان اینکه اظهارات محمدباقر قالیباف در انتقاد به شرایط کشور، نشانه نفاق و شکاف بین رئیس مجلس و دولت نیست، تاکید کرد: اختلاف نظر آن هم در شرایط موجود حتماً وجود دارد؛ برای مثال خود من معتقدم رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه دچار اشتباهاتی شد اما این به منزله مخالفت من با رئیسی نیست.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه انتقاد سالم نوعی کمک‌رسانی است، اظهار کرد: در شرایط موجود با اوضاعی که مردم به آن گرفتارند باید انتقادات مطرح شود؛ کما اینکه اگر یکدیگر را نقد نکنند اصلاح‌طلبان برچسب «وکیل‌الدوله» به آنها خواهند زد و به سکوت متهم‌شان می‌کنند؛ همان حکایت ملانصرالدین و پسرش که پیاده یا سواره، سرزنش می‌شدند.

ابطحی در پاسخ به اینکه آیا پیگیری پرونده تخلفات روحانی در مجلس را می‌توان ریشه این فضاسازی‌ها دانست؟ بیان کرد: اول این نکته را بگویم که انتظار می‌رفت مجلس سفت و سخت‌تر به پرونده روحانی که تخلفات عدیده‌ای در آن وجود دارد رسیدگی کند. از مجلس انقلابی انتظار داریم بدون مسامحه پرونده خاطیان را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات دولت قبل می‌تواند انگیزه ایجاد چنین حواشی شده باشد، ادامه داد: البته این مسائل نباید مانع برخورد با متخلفان شود؛ وقتی سیف و عراقچی به حبس محکوم شده‌اند، یعنی موضوع گسترده‌تر از این حرف‌ها است. اگر وارد مسائل دیگری مثل معاهده پاریس، محیط زیست و غیره شویم، موارد و پرونده‌های بسیار زیادی وجود دارد و انتظار می‌رود مجلس دامنه پیگیری‌های خود را افزایش دهد.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که باید پاسخگو باشند و انتظار می‌رود یک برخورد جدی و قاطع از سوی قوه قضائیه و مجلس صورت بگیرد. طبیعتاً جریان مقابل، فضاسازی‌ها را بیشتر خواهد کرد و در این شکی نیست؛ یعنی وقتی ببینند توی تور مجازات و محاکمه گیر کرده‌اند تلاش می‌کنند این تور را به نوعی پاره کنند و بگریزند.

ابطحی با بیان اینکه افراد مدنظر سابقه‌ای طولانی در جنگ روانی دارند، تاکید کرد: خود روحانی که می‌گفت من متخصص جنگ روانی هستم، دیگر افراد هم از جمله سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده بر موج این جنگ روانی سوار خواهند شد اما نهادها باید بدون اعتنا به این مسائل طبق قانون و عدالت رفتار کنند تا اعتماد مردم به نظام احیا و بیشتر از پیش شود.

منبع : مهر

367330