لزوم راه‌اندازی گردشگری اسلامی/ دیدگاه توریست ها بعد از آمدن به ایران نسبت به اسلام تغییر می کند

وزیر گردشگری گفت: ایران هراسی از ابتدای پیروزی اسلام مطرح شده، اما وقتی توریستی به ایران می‌آید، متوجه می‌شود ایران اسلامی با ایرانی که امپراتوری استکبار ترسیم می‌کند، خیلی متفاوت است.
تصویر لزوم راه‌اندازی گردشگری اسلامی/ دیدگاه توریست ها بعد از آمدن به ایران نسبت به اسلام تغییر می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عزت الله ضرغامی، وزیر گردشگری در حاشیه بازدید علمای جهان اسلام در سی و پنجمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: خداوند به مومنان و صالحان وعده می‌دهد که شما در زمین مکنت و قدرت می‌یابید. امروز جهان اسلام به جایگاه خوبی رسیده است. یک طرف استکبار جهانی با همه جبهه شیطانی خود قرار دارد و طرف دیگر جبهه اسلام است که چون حق با ما است به طور حتم پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند بین صفوف اسلام اختلاف بیاندازند، تصریح کرد: در بین ایران ‌و عراق اختلاف انداختند و‌ پس از چندین سال گروهک‌هایی همچون داعش را راه‌اندازی کردند. اما بر اساس آیات الهی آنها به نتیجه نمی‌رسند و پیروزی از آنِ مسلمانان است.

ضرغامی با اشاره به اینکه دشمنان با تهدید مثل کوهی سست هستند که با تندباد ریشه‌کن می‌شوند، خاطر نشان کرد: بنابراین آنچه خداوند در آیات الهی وعده داده و شایسته اسلام است، محقق می‌شود که البته ما هم ابزاری برای تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری امروز یکی از بهترین و‌موثرین روش‌ها برای پیاده کردن افکار و اعتقادات مسلمانان و‌ همچنین بستری برای تحقق وحدت اسلامی است، گفت: گردشگری حق همه مردم دنیا است و کسی نمی‌تواند آن را بگیرد. گردشگری اکنون نیاز و مطالبه جهانی است. بنابراین اگر بخواهد کسی در این زمینه تهدید کند، مردم می‌توانند به پا خیزند. جهان اسلام باید از این موقعیت به نحو‌ مطلوب استفاده کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم در مجمع تقریب بخشی به عنوان گردشگری اسلامی راه‌اندازه شود تا از ظرفیت جهان اسلام بیشترین استفاده را کنیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه متاسفانه جهان اسلام به خوبی با هم ارتباط نداشته ‌و موقعیت‌های گردشگری یکدگیر را نمی شناسند، تصریح کرد: گردشگری و استفاده از آن برای وحدت اسلامی یک‌ بحث‌ سیاسی نیست. اما وقتی از نزدیک روابط برقرار شود، مشکلات هم رفع می‌شود. ایران هراسی از ابتدای پیروزی اسلام مطرح شده است اما وقتی توریست‌ها در ایران مستقر می‌شوند و به ایران می‌آیند، نظرشان نسبت به ایران و اسلام تغییر می‌کند؛ چرا که آنها ایرانی که می‌بینند با ایرانی که امپراتوری استکبار ترسیم می‌کند، خیلی متفاوت است.

وی افزود: وقتی توریست‌ها به ایران اسلامی سفر می‌کنند و می‌بییند که کشور به خوبی اداره می‌شود، شادابی در سطوح مختلف وجود دارد و‌ کارخانه‌ها فعال هستند، می‌گویند مگر شما تحریم نیستید؟ با توسعه گردشگری دیگر لازم نیست درباره شکوفایی ایران اسلامی توضیح دهیم.

وزیر گردشگری با اشاره به نقاط اشتراک بین جهان اسلامی گفت: زمینه اعتقادی بین مسلمانان ‌‌و حتی جمعیت دنیای اسلام زیاد است. همانطور که غذای حلال به یک برند تبدیل شده است و چون فواید آن را درک کردند، بسیاری خواستار آن هستند، ما به عنوان کشور اسلامی باید این مزایا و‌ نقاط اشتراک را تقویت کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه گردشگری خانواده محور، خوراک و‌ پوشش اسلامی، ‌‌تفریح بر اساس موازین اسلامی باید توسعه پیدا کند، گفت: بسیاری می‌خواهند در جایی باشند تا گناه آنجا نباشد. امیدواریم که در جهان این زمینه‌ها فراهم شود تا گردشگری حلال و‌ مورد تاکید اسلام محقق شود تا شاهد نقطه عطفی در رشد و‌نمو جهان اسلام باشیم.

367010