رکود ۸۰ درصدی بر صنف فروشندگان لوازم خانگی حاکم است

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: به عقیده من افزایش قیمت لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان در شرایط رکود حاکم بر بازار خودزنی است و ۱۰۰ درصد رکود در بازار را افزایش می‌دهد.
تصویر رکود ۸۰ درصدی بر صنف فروشندگان لوازم خانگی حاکم است

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی درباره وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی و تاثیر افزایش قیمت لوازم خانگی بر بازار، اظهار داشت: با توجه به تورم و کاهش شدید قدرت خرید، بازار لوازم خانگی در رکود شدیدی به سر می‌برد و خریداران لوازم خانگی در صورتی اقدام به خرید می‌کنند که کالای قبلی آن‌ها اصلا قابلیت استفاده نداشته و مجبور به خرید باشند.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی طی چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است، افزود: در گذشته برخی از اقشار بعد از چند سال استفاده از کالای لوازم خانگی خود برای تنوع در مصرف، آن را عوض می‌کردند، اما با توجه به اینکه طی ۴ سال گذشته کالای لوازم خانگی بین ۱۰ تا ۴۰ برابر گران‌تر شده است دیگر هیچ کس برای ایجاد تنوع، لوازم خانگی خود را تغییر نمی‌دهد.

پازوکی درباره افزایش قیمت برخی برند‌های لوازم خانگی در روز‌های گذشته، گفت: اگرچه برخی افزایش‌دهندگان قیمت لوازم خانگی از بین برند‌های مطرح هستند، اما اغلب آن‌ها در بازار تاثیرگذار نیستند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: به عقیده من افزایش قیمت لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان در شرایط رکود حاکم بر بازار خودزنی است و ۱۰۰ درصد رکود در بازار را افزایش می‌دهد.

پازوکی گفت: برخی تولید‌کنندگان تصور می‌کنند که با این کار می‌توانند به بازار شوک وارد کنند و بازار را از رکود خارج کنند در حالی که وقتی مردم قدرت خرید ندارند با افزایش قیمت‌ها رکود بیشتری بر بازار حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه رکود ۸۰ درصدی بر صنف فروشندگان لوازم خانگی حاکم است، گفت: نمی‌دانم چرا هیچ نظارتی بر قیمت‌ها نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد تنظیم بازار، تولید‌کنندگان لوازم خانگی را مکلف کرده که قیمت عرضه لوازم خانگی را در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ثبت کنند، گفت: طی ۴ سال اخیر هیچ تولید‌کننده‌ای اقدام به ثبت قیمت فروش کالا‌های خود در سامانه ۱۲۴ نکرده است.

منبع: انتخاب

366968