وزیر گردشگری:

فضا برای بخش خصوصی در میراث فرهنگی باز است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان "حدف بروکراسی‌های عجیب وزارت میراث فرهنگی در دستور کار است" گفت: فضا را برای بخش خصوصی و افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند باز خواهیم کرد.
تصویر فضا برای بخش خصوصی در میراث فرهنگی باز است

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت‌الله ضرغامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف بروکراسی‌های عجیب وزارت میراث فرهنگی در دستور کار است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم فضا را برای بخش خصوصی و افرادی که خواهان سرمایه‌گذاری هستند باز کنیم و تمام تلاش ما حل مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان خواهد بود.

وی افزود: در حوزه گردشگری کشور استقبال برای سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر شده است و بسیاری از صاحبان سرمایه برای انتقال نقدینگی خود به سمت گردشگری آمادگی دارند و باید در این راستا مشکلات ریشه‌دار و عجیب و غریب بروکراسی موجود را از سر راه آنها برداریم.

وزیر میراث فرهنگی با بیان این‌که اعتبارت مناسبی را در این سفر برای باسازی زیر ساخت‎های گردشگری و مرمت آثار باستانی در نظر گرفته ایم، ادامه داد: آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی از جمله بقعه شیخ صفی‌الدین موقعیت خاصی به اردبیل بخشیده و وظیفه ما حفظ و مرمت آثار تاریخی است.

ضرغامی ضمن اشاره به مشکلات شهر سرعین ادامه داد: با وجود این‌که در سرعین اقامتگاه‌های خوبی ایجاد شده ولی به لحاظ اینکه راه دسترسی مناسبی ندارد گردشگران و مسافران دچار مشکل می‌شوند و برای حل این مشکل باید دسترسی را زیاد کنیم.

وی رویکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را رویکرد حمایتی از استارتاپ‌ها و کسب و کارها در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌های جامعی را هم در بخش توسعه و تقویت نظام جامع صنایع دستی و هم مالکیت معنوی و پشتیبانی از هنرمندان، تولیدکنندگان و بخش‌های صادراتی انجام می‌دهیم که در استان اردبیل نیز این امر به سرعت اتفاق می‌افتد.

منبع: تسنیم

366954