بازدید سرلشکر باقری از بندر آستراخان

رئیس ستادکل نیروهای مسلح امروز از بندر آستراخان بازدید کرد.
تصویر بازدید سرلشکر باقری از بندر آستراخان

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکره و رایزنی فشرده با مقامات بلندپایه دفاعی روسیه در مسکو و سن‌پترزبورگ بامداد پنجشنبه با استقبال «مهدی آکوچکیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات ارشد این استان وارد فرودگاه بین‌المللی آستراخان شد.

سرلشکر باقری ابتدا از بندر سالیانکا که جمهوری اسلامی ایران مالکیت ۵۳ درصد آن را در اختیار دارد، بازدید و در نشستی با حضور مدیران ایرانی و روسی این بندر، گفت: پس از پیوستن ایران به سازمان همکاری اقتصادی و امنیتی شانگهای، تجارت و بازرگانی ایران با کشورهای عضو این سازمان گسترش خواهد یافت و در این بین توسعه زیرساخت‌های بندری در دو سوی دریای خزر ضروری است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سپس با حضور در مرکز بزرگ آموزش دریایی و رودخانه‌ای خزر، با مدیران و اساتید این مرکز آموزشی به گفتگو نشست.

سردار سرلشکر باقری در این نشست، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با همسایگان استوار است و در این راستا وجود مراکز آموزش نیرو برای کشتی‌سازی، فناوری‌های نوین با تکیه بر توانمندی‌های دو کشور باید مورد توجه قرار گرفته و ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات به طور فعال وارد عرصه شوند.

بزرگترین کلاس آموزشی این انستیتو به نام اتاق ایران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمثال امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مزین شده بود، موضوعی که بیش از همه جلب توجه می‌کرد.

سرلشکر باقری همچنین از صنایع کشتی‌سازی «پورت‌نیوز» بازدید و درباره اقدامات مشترک با مدیران این مرکز گفتگو کرد.

سردار سرتیپ غلامرضا محرابی معاون اطلاعات و امنیت ستادکل، سردار سرتیپ محمدحسن باقری معاون آموزش ستادکل، سردار سرتیپ سید حجت‌الله قریشی معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع، سردار سرتیپ قدیر نظامی‌پور رئیس روابط بین‌الملل ستادکل، سردار سرتیپ ابوالقاسم فروتنی رئیس حوزه ریاستی و ناخدایکم ستاد رضا خسروی مقدم وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در این بازدیدها همراهی می‌کردند.

منبه: مهر

366952