تهران رنگ می شود!

علیرضا نادعلی به لزوم افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان تهرانی تاکید کرد. او توصیه هایی جهت اقدامات لازم برای بالا بردن موضوعات مفرح و با نشاط در بین شهروندان ارائه کرد.

تصویر تهران رنگ می شود!

به گزارش سایت خبری پرسون، نشاط اجتماعی از لازمه های همه کلانشهرهاست. با توجه به تغییر سبک زندگی و تاثیرات یکسری موضوعات مانند شیوع کرونا در جهان، افزایش نشاط اجتماعی در همه جوامع موضوعی ضروری به نظر می رسد. برای بالا بردن نشاط اجتماعی بین شهروندان، علاوه بر نهاد های مختلف، قاطبه مردم نیز می توانند برای این مهم تلاش کنند. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران توضیحاتی در رابطه با لزوم افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان ارائه کرد.

نیاز به تفریح و نشاط از جمله نیازهای هر فردی است که متاسفانه در سبک زندگی امروزی جوامع کمتر به آن توجه می شود. حال آن که داشتن حال خوب و با نشاط می تواند به رشد فردی و اجتماعی جامعه به شدت کمک کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه روز ۲۵ مهرماه در پیشنهاد به شهرداری اعلام کرد با توجه به پایان رسیدن ماه محرم و صفر و آغاز ماه ربیع الاول به آذین بندی و ایجاد حال خوب و مفرح در سطح شهر برای شهروندان اقدام کنند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با لزوم افزایش نشاط اجتماعی میان شهروندان اظهار داشت: نشاط اجتماعی سطوح مختلف دارد. از یک جوان در سطح جامعه با توجه به شغل و درآمد مناسب و توان ازدواج به موقع، هرکدام از این موارد می تواند سطحی از نشاط و رضایتمندی از نظر روحی و روانی برای مردم ایجاد کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی اقدامات در ظاهر ارتباط چندانی با ایجاد نشاط نداشته باشند اما با نگاه عمیق تر به ارتباط آن ها دست خواهیم یافت. وقتی از خانه به سمت محل کار حرکت کنیم و با نگاهی به سطح شهر، رنگ های دلخواه مان را ببینیم که برایمان شادی آفرین هستند، حتماً حالمان بهتر می شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران به لزوم فراهم ساختن برنامه های شاد و مفرح برای شهروندان تاکید کرد و گفت: پیش بینی موقعیت های اجتماعی جهت شادی و سرور مردم در چارچوب ضوابط، ارزش ها و اخلاق، حتماً حال مردم را خوب و بهتر می کند. گفتنی است، اکنون چند سال است که راهپیمایی ۲۲ بهمن نداشتیم، حال آن که این راهپیمایی یکی از رخدادهایی است که همه با هر سلیقه ای در آن حضور پیدا می کردند. به نظر می رسد همین حضورهای اجتماعی در کنار یکدیگر مانع بروز افسردگی خواهد شد.

نادعلی به ایجاد برنامه های شاد و مفرح برای شهروندان با عبور از همه گیری کرونا اشاره کرد و افزود: با زحمتی که شهرداری تهران در امر واکسیناسیون کرونا در سطوح مختلف کشیده است، به نظر می رسد با عبور از همه گیری کرونا در کشور، مجدداً جهت ایجاد فضای بانشاط برای مردم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. باید توجه داشت بهره گیری درست از ظرفیت های هنری و فرهنگی می تواند به نشاط اجتماعی جامعه در جهت مثبت کمک کند. تئاتر ها و موسیقی های خوب، استفاده مناسب از هنرهای تجسمی در سطح شهر، بیلبوردها و دیوارنگاره ها نیز می توانند نشاط اجتماعی جامعه را بالاتر ببرند.

ارتباط مستقیم ظاهر و باطن شهر

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که بواسطه هنر می توان پیام های جدی و مهمی به مردم منتقل کرد افزود: به بحث شادی و نشاط اجتماعی نباید به شکل یک امر سطحی نگاه کرد. این موارد می توانند پیام و محتوا محور باشند. دستگاه های مختلف در این زمینه در حال کار و تولید هستند و معتقدیم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نهادهایی است که در سطح مناطق می تواند تحول های مهم در این راستا ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که نباید فقط به ظاهر توجه شود، زیرا عده ای نقد می کنند که به مسائل فرهنگی باید عمیق تر توجه کرد، این نکته درست است اما ظاهر و باطن شهر همیشه مانند روح و جسم ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. باید روی ظاهر و باطن شهر به یک میزان کار کرد و با رفع آسیب ها به تدریج شاهد اتفاق بهتری در سطح شهر خواهیم بود.

علیرضا نادعلی در پایان به نقش مردم جهت افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: لازم است تا ایده های خلاقانه را از خود مردم دریافت کرد، اکنون در بحث تکدی گری در سطح شهر، اگر فکرهای مختلف وارد میدان شوند و گروه های مردمی، خیریه ها، و سایر گروه های اجتماعی در این زمینه فعال باشند، اقدامات بهتری در این رابطه انجام خواهد شد. زمانی که برای رفع فقر و محرومیت اقدام شود، هم برای مخاطبی که آسیب دیده است و هم برای کسانی که کار خیر می کنند، حال خوب و نشاط اجتماعی مهیا می شود.

منبع: رکنا

366850