یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد:

استخراج رمزارزها در خانه از دلایل صدور قبوض‌ برق سنگین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرفا برای 15 درصد از مشترکان قبوض سنگین برق صادر شده که این گروه می‌توانند اعتراض خود را به صورت تلفنی و یا از طریق سامانه ثبت کنند.
تصویر استخراج رمزارزها در خانه از دلایل صدور قبوض‌ برق سنگین

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه بررسی و پیگیری مجلس در خصوص صدور قبوض سنگین برق برای برخی مشترکان به خبرنگار پرسون، گفت: در این رابطه 85 درصد از قبوض برق مشکلی ندارند و این بحث صرفا برای 15 درصد از قبوض موضوعیت دارد.

رحیمی مظفری تصریح کرد: اعلام شده کسانی که نسبت به قبوض برق خود اعتراض دارند تلفنی و یا به صورت ثبت در سامانه این موضوع را مطرح کنند تا مشکلات آنها بررسی شود.

وی افزود: طبق قانون مصرف 300 کیلو وات ساعت در ماه برای مشترکان خانگی عادی است. اما از 300 تا 600 کیلو وات به صورت پلکانی هزینه‌ها افزایش می‌یابد و 600 وات به بالا نیز دو برابر استاندارد و مصرف غیرنرمال محسوب می‌شود که با تعرفه تجدیدپذیر محاسبه صورت می‌گیرد. بنابراین اگر هزینه برق خانوار طبق این تقسیم بندی انجام شده باشد؛ قانونی است و آنها مکلف به پرداخت قبوض برق خود هستند.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: البته ممکن است اشکالات جزئی در این رابطه به دلیل قرائت اشتباه کنتور برق و یا از طریق سامانه‌های مربوطه وجود داشته باشد. از طرف دیگر تردیدهایی نیز بابت استفاده از دستگاه‌های تولید رمزارز که مصرف برق بالایی دارند در خانه‌ها وجود دارد و ممکن است علت افزایش‌های شدید و ناگهانی هزینه برق مشترکان خانوادگی این مسئله باشد.

رحیمی مظفری در پایان تأکید کرد: 85 درصد قبوض کاملا بدون مشکل هستند و مصرف عادی دارند؛ بنابراین این موضوع عمومیت ندارد؛ اما به اعتراض‌ها در این زمینه رسیدگی می‌شود و کمیسیون انرژی جمع‌بندی خود را به‌زودی منتشر می‌کند.

366738