امدادرسانی امدادگران هلال احمر کردستان به 5000 حادثه‌دیده

مدیرعامل هلال احمر کردستان از امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان به 5000 نفر در نیمه نخست یال جاری خبر داد و گفت: در این مدت، در حوادث جاده‌ای به ۷۰۹ نفر، در سیل و آبگرفتگی ۷۰، حضوری ۳۴، شهری ۱۹، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هفت و کوهستان ۲۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.
تصویر امدادرسانی امدادگران هلال احمر کردستان به 5000 حادثه‌دیده

به گزارش سایت خبری پرسون از استان کردستان، پیام جلالی مدیرعامل هلال احمر کردستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۵۰۰۰ نفر در استان امدادرسانی کرد.

پیام جلالی افزود: در این مدت، در حوادث جاده‌ای به ۷۰۹ نفر، در سیل و آبگرفتگی ۷۰، حضوری ۳۴، شهری ۱۹، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هفت و کوهستان ۲۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۲۶۰ مورد برشمرد و ادامه داد: در ۶‌ ماه نخست امسال، ۳۴۱ تیم جمعیت هلال احمر کردستان و ۱۰۳۰ نفر امدادگر و نجاتگر به صحنه حوادث اعزام شدند.

مدیرعامل هلال احمر کردستان اذعان کرد: ۲۱۲ دستگاه آمبولانس نیز در این حوادث اعزام شد که ۴۹ مورد عملیات رهاسازی توسط این جمعیت صورت گرفت.

جلالی بیان کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند و در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با اطلاع به ۱۱۲ تیم های امدادی جهت ارائه خدمات در کمترین زمان به محل اعزام می‌شوند.

منبع: ایسنا

366678