تعداد وام پرداختی پست بانک ایران در پایان شهریور 53 درصد رشد کرد

مدیر عامل پست بانک ایران، در تشریح عملکرد بانک در پایان شش ماه اول سال 1400 گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری مبلغ 73 هزار و 400 میلیارد ریال انواع تسهیلات به 119 هزار نفر از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اعطا شده است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 53 درصد و از نظر مبلغ 49 درصد رشد داشته است.
تصویر تعداد وام پرداختی پست بانک ایران در پایان شهریور 53 درصد رشد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، شیری مدیر عامل پست بانک ایران اظهار داشت : مبلغ سرانه تسهیلات پرداختی (نسبت تسهیلات اعطایی به تعداد دریافت کنندگان ) 616 میلیون ریال است که نشان دهنده تمرکز بانک بر اعطای تسهیلات خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی است.

مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد : بخش های خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات 51 درصد ، کشاورزی 22 درصد ، صنعت و معدن 13 درصد و بازرگانی 11 درصد تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند. بررسی صورت گرفته نشان می دهد تسهیلات پرداختی در بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به دوره مشابه سال قبل ، 9 درصد رشد داشته است.

شیری افزود : تا پایان شهریور ماه سال جاری 3 هزار و 708 فقره انواع ضمانتنامه بانکی به مبلغ 9 هزار و 600 میلیارد ریال توسط پست بانک ایران صادر شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر مبلغ 231 درصد و از نظر تعداد 39 درصد رشد را نشان می دهد.

366651