چهارمحال و بختیاری صدر جدول توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کشور را تصاحب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کشور در نیمه اول امسال قرار گرفته است.
تصویر چهارمحال و بختیاری صدر جدول توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کشور را تصاحب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کشور در نیمه اول امسال قرار گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت شدید منابع آبی در استان افزود: توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی است.

ابراهیمی گفت: از ابتدای اجرای طرح توسعه گلخانه تا پارسال تنها ۳۰ هکتار گلخانه در استان احداث شده بود که با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین ارائه تسهیلات، پارسال هفت هکتار گلخانه به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروی را اولویت برنامه‌های سازمان اعلام و بیان کرد: بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی و تأمین زیرساخت برای احداث مجتمع‌های کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری فراهم شده است که این رویکرد در افزایش تولیدات بخش کشاورزی، حفظ کاربری اراضی و کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار است.

وی افزود: هم‌اکنون زیرساخت‌های گاز رسانی به مجتمع قارچ جونقان فراهم شده است و زیر ساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای بلداجی در ۱۸ هکتار فراهم شده که به مردم واگذار شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال موافقت اصولی توسعه کشت گلخانه برای ۲۰۰ هکتار جدید نیز صادر شده است.

وی به اجرای طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک مزیت اشاره کرد و گفت: امسال هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان انجام شد که در حفاظت از خاک، افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک اثرگذار است.

به گفته عطاءالله ابراهیمی، توسعه کشت گیاهان دارویی امسال در سطح ۴۷۰ هکتار از مساحت استان تحقق یافت در حالی‌که برنامه هدف امسال ۳۰۰ هکتار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

366614